Vi Blikkar framåt!
Notera att dessa nyheter och funktioner avser en äldre version av Blikk – Blikk Classic!
Med bara timmar kvar av det gamla gjorde vi vår mest komplicerade uppgradering hittills; då vi kompletterat den befintliga tidrapporteringsmodulen med tidkoder (ex, normaltid, restid, projektledning, etc) och timpriser.
Vi filosofi är att allt ska vara enkelt men samtidigt kraftfullt – och tycker oss ha lyckats riktigt bra. Eller vad sägs om att det numera går att sätta standardpriser såväl som anpassade på kund-, projekt, aktivitets- och ända ned på tidsradnivå?
Vi är också nöjda över den nya fakturaunderlagsguiden där man får välja vad som ska tas med i faktureringen och hur det ska presenteras. Efter vår uppgradering är det också möjligt att ändra, lägga till, ta bort och förhandsgranska underlaget.
I leveransen och ingick även en rejäl översyn av dokumenthanteringen som nu är enhetlig och konsekvent i sin hantering av både versioner och epost. Dessutom en samlad vy på kundkortet och möjlighet att skapa undermappar igen. Självklart kommer man åt allt via mobilen! Och vilken dag som helst nu blir det också möjligt att via telefonen bifoga ett foto direkt på en kund eller projekt.
Men vi är inte färdiga! Under 2016 kommer vi fortsätta utvecklingen i oförminskad intensitet. Nu när vi är tillbaka från ledigheten börjar vi arbetet med version 1.3 som innehåller:
- En rejält omarbetat och förbättrad projekthantering
- Arbetsorderhantering på kunder, ärenden och projekt.
- Uppgifter med personliga etiketter för bättre översikt och urval i listor
- Månadsöversikt i tidrapporteringen för både desktop och mobil
- Hantera artiklar och material på projekt/arbetsorder
- Rapportera resa och material direkt i tidrapporten
- Koppla uppgifter till affärsmöjligheter och projekt
- Bifoga foto via mobilen direkt på kundkort, projekt och affär.
- Medarbetarinformation, anhöriglista etc
Leveransen är inplanerad till Q1 så det är bråda dagar på kontoret. Samtidigt räknar vi också med att släppa vårt av många efterfrågade plugin för hantering av uppgifter och epost direkt i Outlook!
Vi har passerat 200 användare av systemet och de flesta använder dagligen Blikk för CRM, säljstöd, tidrapportering och ärendehantering. Några har varit med sedan starten 2013, andra har tillkommit så sent som i mellandagarna. Ytterligare några är klara för införande under vintern. Gemensamt för dem alla är att de är våra ambassadörer och vi är både tacksamma och stolta över det förtroende vi fått.
Vi ser fram emot ett gemensamt roligt och spännande 2016, där ett redan bra affärsverktyg kommer att bli ännu mycket bättre!
Hör gärna av Dig!
Vänliga hälsningar från Form1