Blikk Byrå - det smarta byråstödet
Blikk Byrå ger dig full koll på tidredovisning, fakturering och löneunderlag – både för dig och dina kunder. I byråstödet kan du hantera uppdrag och uppnå kundkännedom med Blikk KYC & AML. Dessutom kan du förenkla samarbetet med dina kunder via partnerportalen. Byråer med upp till två anställda använder Blikk Byrå helt kostnadsfritt!
Få full överblick och kontroll
- Minska administrationen
- Få full koll på alla uppdrag och timmar
- Frigör mer tid för rådgivning
- Analysera viktiga nyckeltal
- Smidigare samarbete med dina kunder
- Uppnå kundkännedom med Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning
Är du en mindre byrå med upp till två anställda? Då kan du använda all funktionalitet i Blikk Byrå – helt kostnadsfritt!
Nyhet i Blikk Byrå: KYC & AML-lösning
Nu utökar vi Blikk Byrå med en molnbaserad KYC & AML-lösning som hjälper din byrå att uppnå kundkännedom och leva upp till kraven i penningtvätts-lagen.
Med vår lösning kan du arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
Några av funktionerna i Blikk Byrå
Uppdragshantering
Med uppdragshanteringen i Blikk får du full koll på alla pågående och utförda uppdrag, som hanteras på ett ställe. Arbeta med både löpande och fasta priser samt återkommande fakturering.
KYC & AML
Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning hjälper dig att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
Bevakningslistor
Bevakningslistor och bevakningspunkter hjälper er byrå att håll koll på vad som ska göras och när, för alla era kunder. Håll era deadlines och säkerställ att allt flyter på som det ska!
Fakturaunderlag
Ta rätt betalt för rätt uppdrag. Med Blikk missar du inga upparbetade timmar, kostnader eller påslag eftersom allt finns samlat på ett ställe. Skapa ett komplett fakturaunderlag och skicka det direkt till ditt ekonomisystem för fakturering.
Kontakt- & kundregister
I ett smart register får du koll på alla dina kontakter och vad du har för relation till dem. Med inbyggt GDPR-stöd får du också hjälp att behandla uppgifterna på ett korrekt sätt. Lägg in nya företag och viktiga kontaktpersoner direkt via Blikks mobilapp, även när du är på resande fot och inte har en dator till hands.
Dokumentdelningsyta
Lägg upp och dela t ex årshandlingar och andra viktiga dokument. Skapa och behörighetstyr dokumentmappar och få mejlnotiser. Din kund kan se och läsa dokument som du har delat samt ladda upp och dela underlag med dig som byrå. Via meddelandefunktionen kan ni även underlätta kommunikationen sinsemellan. Alla filer är säkra och ingen obehörig kan läsa dem.
Anståndslistor
Anståndslistor underlättar processen vid ansökan om byråanstånd. Välj personer från ditt kontaktregister och exportera en komplett anståndslista som kan laddas upp i Skatteverkets e-tjänst för byråanstånd.
Resursplanering & resursstyrning
Få en fullständig översikt över din byrås resursplanering, samtidigt som du säkerställer att uppdrag blir klara i tid.
Löneunderlag
Underlätta lönehanteringen. När alla registrerade timmar, resor och utlägg är attesterade kan ni skapa en komplett lönefil för export till ert lönesystem (Visma Lön, Fortnox Lön, Kontek Lön, Crona Lön, Hogia Plus och PAXml).
BI & Analysverktyg
Få full inblick i din verksamhet och ta välinformerade beslut med hjälp av realtidsgenererade rapporter, i ett smart analysverktyg.
Säljstöd & offertverktyg
Lägga upp en säljtavla samt skapa och följ affärsmöjligheter genom hela säljprocessen. Med det smidiga offertverktyget kan du även skapa och skicka offerter till dina kunder för e-signering.
Samarbeta med dina kunder
Underlätta samarbetet med dina kunder! I kundportalen kan du som byrå se och sakgranska era kunders (som använder Blikk) tidrapporter, kvitton och utlägg. Ni kan även exportera färdiga lönefiler för import till lönesystemet och dela viktiga dokument och årshandlingar med kunderna.
Tidredovisning
Flexibel tidredovisning på artiklar, aktiviteter och uppdrag med t ex löpande, fast pris och återkommande betaltillfällen. Du kan även rapportera intern tid och frånvaro. Tidrapporteringen kan göras både på datorn och i mobilappen.
Avtalshantering med e-signering
Lägg upp och håll koll på dina avtal i Blikk. Jobba med behörighetsstyrning samt skicka avtal och andra viktiga dokument för e-signering till flera olika parter. Blikk tillhandahåller e-signering via Scrive & BankID.
Rapporter
Följ upp, utvärdera och analysera med hjälp av ekonomiska översikter och rapporter.
Kvittohantering
Slipp alla kvittohögar en gång för alla. Registrera dina utlägg digitalt och fota kvitton med Blikks mobilapp. Du kan välja om utlägget ska kopplas till en order och faktureras vidare till kund eller om det är privat och ska inkluderas i löneunderlaget. Kvitton och utlägg skickas direkt för attest till attestansvarig.
Integrationer
Med Blikks smarta integrationer slipper du onödigt dubbelarbete och manuell hantering. Blikk är integrerat med Fortnox, Visma eEkonomi, Visma Administration och Björn Lundén. Du kan även exportera kompletta lönefiler, färdiga för import till alla de vanligaste lönesystemen.
Licenser för Blikk Byrå
Medlemmar i FAR och Srf konsulterna erhåller rabatt
på licenskostnaderna för Blikk Byrå.*
Blikk Byrå - Free
Jobbar du på en mindre byrå?
Byråer med max 2 användare kan använda Blikk Byrå helt kostnadsfritt
LIGHT
Rapportören för lön, endast intern tidMånadskostnad/användare vid betalning med årsfaktura
SEK 45 vid betalning med månadsfaktura
- FUNKTIONER
- Mobilapp
- Tidrapportering mot interntid & frånvaro
- Resor & traktamente
- Kvitton & utlägg
- Startsida med internt nyhetsflöde
- Bevakningslistor
- Tidrapportering av fakturerbar tid
- Uppgifter & to-do’s
- Resursplanering (se egen planering)
- Attestering av tidrapporter
- Uppdragshantering
- Kund- & kontaktregister
- Affärsmöjligheter & säljtavla
- Offertverktyg med e-signering
- Projekthantering & projektuppföljning
- Avtalshantering med e-signering
- Fakturaunderlag
- Leverantörsfakturor
- Business Intelligence - analysverktyg
- Rapportpaket
- Löneunderlag
- Systemadministratör
- Dokumentdelning med kunder
- Anståndslistor
- KYC & AML
BASIC
Rapportören för fakturerbar tid och lönMånadskostnad/användare vid betalning med årsfaktura
SEK 119 vid betalning med månadsfaktura
- FUNKTIONER
- Mobilapp
- Tidrapportering mot interntid & frånvaro
- Resor & traktamente
- Kvitton & utlägg
- Startsida med internt nyhetsflöde
- Bevakningslistor
- Tidrapportering av fakturerbar tid
- Uppgifter & to-do’s
- Resursplanering (se egen planering)
- Attestering av tidrapporter
- Uppdragshantering
- Kund- & kontaktregister
- Affärsmöjligheter & säljtavla
- Offertverktyg med e-signering
- Projekthantering (begränsad)
- Avtalshantering med e-signering
- Fakturaunderlag
- Leverantörsfakturor
- Business Intelligence - analysverktyg
- Rapportpaket
- Löneunderlag
- Systemadministratör
- Dokumentdelning med kunder
- Anståndslistor
- KYC & AML
STANDARD
Kund- och uppdragsansvarigMånadskostnad/användare vid betalning med årsfaktura
SEK 269 vid betalning med månadsfaktura
- FUNKTIONER
- Mobilapp
- Tidrapportering mot interntid & frånvaro
- Resor & traktamente
- Kvitton & utlägg
- Startsida med internt nyhetsflöde
- Bevakningslistor
- Tidrapportering av fakturerbar tid
- Uppgifter & to-do’s
- Resursplanering (skapa & se planering)
- Attestering av tidrapporter
- Uppdragshantering
- Kund- & kontaktregister
- Affärsmöjligheter & säljtavla
- Offertverktyg med e-signering
- Projekthantering & projektuppföljning
- Avtalshantering med e-signering
- Fakturaunderlag
- Leverantörsfakturor
- Business Intelligence - analysverktyg
- Rapportpaket
- Löneunderlag
- Systemadministratör
- Dokumentdelning med kunder
- Anståndslistor
- KYC & AML
TOTAL
Kontors- och avdelningschef, VDMånadskostnad/användare vid betalning med årsfaktura
SEK 399 vid betalning med månadsfaktura
- FUNKTIONER
- Mobilapp
- Tidrapportering mot interntid & frånvaro
- Resor & traktamente
- Kvitton & utlägg
- Startsida med internt nyhetsflöde
- Bevakningslistor
- Tidrapportering av fakturerbar tid
- Uppgifter & to-do’s
- Resursplanering (all planering)
- Attestering av tidrapporter
- Uppdragshantering
- Kund- & kontaktregister
- Affärsmöjligheter & säljtavla
- Offertverktyg med e-signering
- Projekthantering & projektuppföljning
- Avtalshantering med e-signering
- Fakturaunderlag
- Leverantörsfakturor
- Business Intelligence - analysverktyg
- Rapportpaket
- Löneunderlag
- Systemadministratör
- Dokumentdelning med kunder
- Anståndslistor
- KYC & AML
* För att kunna använda Blikk krävs minst en TOTAL licens.
För att kunna nyttja medlemsrabatten måste ni meddela oss, rabatten gäller från och med den dag
som vi har kunnat verifiera ert medlemsskap.
Tilläggstjänster
Glöm inte bort att komplettera med våra smarta tilläggstjänster:
KYC & AML
Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning hjälper ekonomibyråer att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
Kvittotolkning
Minska den manuella kvittohanteringen ytterligare. Kvittotolkningen fungerar i desktop och mobilappen och läser in datum, belopp och moms. Med tid lär sig tolkaren att känna igen samt föreslår hur olika typer av kvitton ska konteras.
Pris: 99 kr / månad och företag.*
*Upp till 100 tolkningar per månad.
Extra tolkningar utöver detta debiteras i efterhand 1,50 kr/styck.
E-signering
Med tilläggstjänsten e-signering kan du skicka ut uppladdade avtal och dokument för signering. Ställ in behörigheter och ange vem eller vilka som ska signera dokumentet och i vilken ordning. E-signeringen görs via Scrive eller BankID.
Pris: 9-40 kr/signering, beroende på hur många signeringar man köper samtidigt.
SMS
Blikk erbjuder en integrerad SMS-tjänst som gör det möjligt att skicka textmeddelanden till dina medarbetare. Perfekt för dig som upplever att de anställda glömmer bort att rapportera interntid, frånvaro och arbetad tid i projekt.
Pris: 1 kr / st, köps i jämna hundratal.
”En av de bästa sakerna med Blikks byråstöd är användarvänligheten, sedan vi började med systemet har det varit väldigt få frågor från personalen.”
– Maria Ahlqvist, Västerås Revision, användare av Blikk Byrå
Letar du efter ett system till dina kunder?
Har du kunder som jobbar i Blikk har du alltid kostnadsfri tillgång till Blikks Partnerportal.
- Spara tid och jobba på ett standardiserat sätt med dina kunder som använder Blikk
- Förenkla hanteringen av tidrapporter, kvitton, utlägg och löneunderlag
- Minska risken för felinmatningar, slipp stansning och dubbelarbete
- Sakgranska dina kunders attesterade tidrapporter och kvitton
- Analysera med rapporter
Bli byråpartner
Genom att teckna ett byråpartneravtal med oss har du bland annat möjlighet att ta del av provisioner och rabatterade priser när du tipsar dina kunder om Blikk. Via vårt fördelaktiga partnerupplägg kan du som byrå öka dina intäkter samt förbättra samarbetet med dina kunder.
Demo av Blikk Byrå
Här berättar vi mer om hur du kan använda vårt smarta byråstöd:
Kolla in våra filmer i hjälpcentret för att lära dig mer om hur du kommer igång med Blikk Byrå.
Läs mer om hur vårt byråstöd hjälper redovisningsbyråer
BLOGG
Blikk utökar sitt byråstöd med KYC & AML-lösning
Hösten 2023 lanserar Blikk en molnbaserad lösning som hjälper ekonomibyråer att uppnå kundkännedom.
CASE
Norengs Redovisningsbyrå
Byråchefen Linda Asplund driver Norengs redovisningsbyrå i Gävle – ett familjeföretag sedan 60 år. Med hjälp av Blikk jobbar de mer effektivt i digitala flöden…
BLOGG
Blikk Byrå blir kostnadsfritt för små byråer
Nu erbjuder vi Blikk Byrå helt kostnadsfritt och utan tidsbegränsning för mindre byråer med 1-2 anställda (användare) i Sverige…