Notera att dessa nyheter och funktioner avser en äldre version av Blikk – Blikk Classic!
Vi har inte glömt våra!
Det har bara gått en dryg månad sedan vi gav våra nyårslöften men det känns bra att redan nu kunna kryssa flera av de dessa vi så stolt ställde ut. Vår senaste uppdatering av Blikk innehåller bland annat:
- Fullständig integration med Visma eEkonomi med samma enkla och smarta funktioner som vår Fortnox-integration. Detta innebär tex. automatik av kunder, projekt, artikelregister, leverantörsfakturor och kundfakturor.
- Projektmodulen har förbättrats med ekonomifunktioner för budget och prognos. Första gången du gör en budget får du dessutom möjlighet att sätta upp en enkel mall över dina vanliga intäkts- och kostnadsposter för återanvändning i alla framtid projekt. Om man vill går det dessutom koppla till kontoplanen.
- Projektmodulen har förbättrats ytterligare med projektorganisation. Nu kan man koppla flera företag och kontaktpersoner till samma projekt.
- Möjlighet att registrera kalkyl och utfall på extern tid (tex underkonsulter och underentreprenörer) på arbetsorder och projekt.
- Normalt går det per automatik, men nu kan man även själv initiera en manuell överföring av företag, personer och projekt från Blikk till Fortnox och Visma eEkonomi.
- Planeringsmodulen har utökats med en fantastiskt fin veckoöversikt för er som vill kunna se och planera ett helt arbetslag eller avdelning samtidigt. Se bild nedan.
- I resursplaneringen ser man nu sammanställning över upparbetad tid, kalkyl och prognos.
- Ärendehanteringen är uppdaterad, nu kan man själv ställa in från vilken epost-låda Blikk ska hämta ny post. Blikk har inbyggt epost-stöd för Microsoft Exchange, Office 365, Google Apps, Gmail och IMAP.
- Vi har lanserat en ny ännu billigare licenstyp: Blikk Light. För bara 19 kr per användare och månad får man allt som behövs för lönerapportering, dvs tidrapportering av närvaro, frånvaro och tillägg som övertider, OB-ersättningar, resor och utlägg.
- Utskrift av flera löneunderlag samtidigt. Markera ett eller flera löneunderlag och skriv ut till en och samma fil / utskrift.
- Ny flik på kundkorten med sammanställning över alla arbetsordrar.
- Uppdaterade representationsregler för intern och extern representation enligt de nya reglerna för avdragsgillt.
- Tidrapportering på avslutade arbetsordrar. Vi har lagt in en fördröjning på 48h som kommer göra livet enklare för alla oss som hinner avsluta arbetsordrar och ärenden innan vi är klara med tidrapporteringen.
- Ny rapport som visar upparbetade kostnader för alla projekt under vald period.
- Massor av andra mindre åtgärder och förbättringar.
Just nu håller vi bland annat på med:
- Slut-test av Visma Lön-exporten
- Förbättringar i veckoplaneringen
- Korthantering för kvitton & utlägg, ink företagskort
- Byrå- och partnersida med åtkomst till löneunderlag, kvitton, utlägg mm.
- Kunna ange olika betalande kunder per order i projekt
- Prestandaförbättringar
Det är Ni kunder som bestämmer vart den fortsatta Blikk-resan tar vägen. Därför är vi alltid uppriktigt intresserade av Er feedback om vad vi kan göra bättre.
Vad skulle Du vilja förbättra i Blikk? Maila oss på info@blikk.hemsida365.se
Behöver du hjälp?
Vår support är alltid helt kostnadsfri och vi finns till hands vid frågor och funderingar. Allra enklast är att maila till support@blikk.hemsida365.se men allra trevligast är att titta förbi på kontoret som ni hittar ovanpå Team Sportia på Storgatan 48 i Piteå. Läs gärna mer på vår hemsida www.blikk.se.
Ha en trevlig arbetsvecka, vi hörs snart igen!
//Blikk-teamet