– Att en så stor aktör uppmärksammar och tror på produkten är ett fantastiskt erkännande för oss. Det innebär också att marknaden i ett slag blir enorm eftersom Visma är marknadsledande i Skandinavien inom affärssystem, säger Mikael Gramer, vd på Blikk Sverige AB.
Blikk har för Visma Spcs räkning tagit fram en white label, d.v.s. en produkt som levereras till ett annat företag som säljer den under eget varumärke. Den nya produkten lanseras under namnet Visma Tid Smart.
– Vi brinner för att våra kunder och Sveriges småföretagare ska få en ännu smidigare och mer flexibel vardag. För oss är det också viktigt att samarbeta med nya innovativa aktörer och vi är både glada och stolta över samarbetet med Blikk, säger Daniel de Sousa, vd för Visma Spcs.
Utveckling av egna produkten fortsätter
Samarbetet med Visma kommer också Blikks egna kunder till gagn.
-Vi har fått ovärderlig hjälp av Visma och deras experter inom bokföring, tid och lön. Dessa erfarenheter, tillsammans med den feedback vi har fått från våra egna kunder under årens lopp, har resulterat i en vidareutveckling av vår befintliga produkt, säger Mikael.
Blikks tillväxt har varit stor sedan starten förra året och idag har man över 4000 användare.
-Parallellt kommer vi självklart att vidareutveckla och sälja Blikk under egen flagg, säger Mikael. Vi jobbar ständigt med att bli ännu bättre och erbjuda produkter som hjälper kunderna att ställa om till digitala arbetssätt. Vi möter varje dag nya kunder som vill bli papperslösa på riktigt och det är precis lika roligt för oss som för dem när vi lyckas.
Mer kompetens behövs
Blikk har för närvarande sju anställda och totalt inom FORM1-koncernen arbetar ett 20-tal personer.
-Vi kommer att behöva anställa ytterligare inom kort, behovet är stort främst inom försäljning, utveckling och support, säger Mikael Gramer. Sammantaget har vi stora planer och ser mycket ljust på framtiden. Det vi sett hittills är bara början.