Vi på Blikk. Hanna Vesterberg activation-konsult.

Möt Hanna som jobbar som activation-konsult på Blikk. En riktig stjärna som dagligen hjälper våra kunder att komma igång i systemet på bästa sätt.

Vad är fördelarna med att jobba i ett system som Blikk? 
Här finns möjligheten att bli papperslösa – på riktigt! T ex är det många företag som tidsredovisar på papper eller i excelark. Att sammanställa tidrapporter för lön och fakturering blir därför otroligt tidförödande och kan ta flera timmar/dagar. I Blikk kan samma underlag skapas på bara några sekunder, vilket sparar mycket värdefull tid för våra kunder.

Våra användare uppskattar också att de slipper rapportera i flera system då rapportering för fakturering, lön, resor och all kvittohantering kan göras på samma ställe. Jobbar du dessutom i ett företag där en stor del av personalen reser eller jobbar ute hos kund är det också en stor styrka att Blikk är molnbaserat och tillgängligt överallt. Man är inte knuten till en fysisk plats och behöver inte koppla upp sig mot servrar.

Vad uppskattar användarna mest med Blikk?
Att det är så enkelt att få överblick, att all information samlas på ett ställe. Från första kontakt med kunden, till projektplanering, tidrapportering och fakturering.

Vilka är dina favoritfunktioner?
Smidigheten i att samla informationen för att sedan med ett fåtal klick skapa ett fakturaunderlag och få över det till ditt ekonomisystem är svårslaget. Vi har integrationer med Fortnox, Visma eEkonomi och Visma Adminstration.

Sen hade min arbetsvardag inte varit hållbar om jag inte haft uppgiftstavlan, där jag och mina kollegor kan samarbeta och se till att aldrig tappa uppgifter mellan stolarna.

Hur kommer man enklast igång?
Via vår hemsida www.blikk.se kan du signa-upp för en kostnadsfri testperiod och även boka en livedemo.

I nästa steg rekommenderar vi alltid att våra kunder avsätter tid för att sätta sig in i produkten och spika det arbetssätt som passar företaget bäst. Mitt tips är att köra igenom ett testscenario från A till Ö i systemet och sedan dokumentera hur man ska arbeta så att det inte uppstår oklarheter, speciellt om man är många användare.

Det finns steg-för-steg-guider i vårt hjälpcenter som förklarar de olika delarna av Blikk. Vill man ha mer hjälp så finns det också möjlighet att anlita en Blikk-konsult som hjälper till med införandet, antingen via webb eller på plats.

Vill du vara med på Blikks resa?

Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill ansluta till vårt team. Spana in våra lediga tjänster – kanske finns det något som passar just dig!