Uppdragshantering

Genom att jobba med uppdragshantering i Blikk Byrå blir det enkelt att hålla koll på alla pågående och utförda uppdrag.

Håll koll på pågående och utförda uppdrag

  • Smidig hantering av uppdrag
  • Jobba med löpande och fasta priser samt återkommande fakturering
  • Bryt ner och följ tidskalkyler årsvis
  • Effektiv resursplanering
  • Komplett faktureringsunderlag med några knapptryck

Missa inte vårt kostnadsfria webbinarie där vi berättar mer om uppdragshanteringen i Blikk Byrå – läs mer och se webbinariet här.

Skapa och administrera uppdrag på ett ställe

Med uppdragshanteringen i Blikk kan ni enkelt administrera era uppdrag på ett och samma ställe. Skapa uppdragstyper utifrån de återkommande tjänster som er byrå utför, exempelvis löner och bokslut, och anpassa dem beroende på hur ni jobbar. Välj vilka aktiviteter som ska vara obligatoriska respektive valbara, samt övrig information som ska gälla nya uppdrag.

Skapa uppdrag

Fördela uppdragen på era kunder

När uppdragstyper har skapats är det enkelt att koppla uppdrag till berörda kunder. Du kan även använda listan för att få en total överblick av vilka uppdrag som ska utföras för vilka kunder.

Arbeta med löpande projekt

I Blikk är det enkelt att arbeta med löpande projekt. När ni skapar ett projekt kopplat till en kund och ett uppdrag anger ni hur det ska prissättas, det går att jobba både med löpande och fasta priser. Nästa år föreslår systemet samma prissättning, men ni har självklart möjlighet att indexera upp priset. Därutöver får ni automatiska förslag på kalkyl och resursplanerad tid baserat på föregående års projekt.

 

Underlätta uppföljningen av era projekt

Genom att rapportera mot specifika projekt blir det enkelt att göra uppföljningar från år till år. Att jämföra snittdebiteringar samt bryta ner och följa tidskalkyler årsvis är bara några exempel på hur Blikk kan underlätta er uppföljning.

Effektiv resursplanering

Med resursplaneringen kan byråchefer och teamledare få en god överblick av byråns beläggning och arbeta med resursfördelning för att säkerställa att deadlines håller och att det inte finns konsulter som har för mycket eller lite att göra. Resursplaneringen kan också användas för att öka byråns debiteringsgrader samt kontrollera om det finns tid för att ta sig an nya kunder.

Smidigare fakturering

Med Blikk får ni inte enbart full koll på alla uppdrag. Ni kommer även uppleva att faktureringen blir enklare än någonsin. I Blikk får ni en överblick av alla de uppdrag som är redo att faktureras och med några få knapptryck kan ni skapa ett komplett och specificerat fakturaunderlag som är redo att skickas ut till kunderna.

Genom att koppla ihop Blikk med ert ekonomisystem kan ni skicka över det färdiga underlaget till systemet, där det skapas ett utkast. Det enda ni behöver göra där är att bokföra och skicka till kund!

Vill din byrå dra nytta av uppdragshantering i Blikk?

resursplanering

BLOGG

Resursplanering – snabbaste vägen till ett lönsamt företag

En bra resursplanering är grunden till ett lönsamt företag. Här berättar vi hur du kan komma igång med din resursplanering i tre enkla steg.

claus-thingvall-advise-north

CASE

”Många av oss har arbetat med omoderna system tidigare…”

”Men Blikk Byrå  är modernt och enkelt, lätt att förstå sig på. Vi använder Blikk varje dag, främst genom att vi tidrapporterar arbetet som vi utför hos våra kunder.”

Norengs Redovisning

BLOGG

Pandemins påverkan på redovisningsbranschen

Under 2020 startade över 1 000 nya redovisningsbyråer i Sverige, en tydlig ökning. Vi kikar närmare på hur pandemin har påverkat redovisningsbranschen.