Case

Baringo

Baringo är en kommunikationsbyrå som hjälper företag att lösa kommunikativa problem. Med Blikk samlar de flera viktiga funktioner i ett komplett affärsflöde, från affärsmöjlighet till projektplanering och fakturering.

 

 

maria-mogensen

Wilma Östlund
Verksamhetsansvarig och projektledare
www.baringo.se

”Med Blikk får vi många funktioner samlade på ett och samma ställe. Att systemet har ett modernt och lättanvänt gränssnitt är även det ett stort plus.”

Rockstore Engineering

Hej Wilma! Berätta lite om Baringo.

Baringo är en kommunikationsbyrå som funnits sedan 2006. Vi hjälper allt från små lokala företag till globala varumärken att lösa kommunikativa problem, vare sig det handlar om att sätta ihop en varumärkesstrategi eller grafisk profil, lansera en ny webbplats, producera en kundtidning eller arrangera ett livestreamat event. Vi arbetar både visuellt, skriftligt, strategiskt och operativt!

 

Hur jobbade ni innan ni började med Blikk?

Vi arbetade tidigare i ett affärssystem som vi själva hade vidareutvecklat för att möta våra behov. Detta funkade däremot inget bra, då vi saknade många viktiga funktioner och var tvungna att komplettera med fler system för att sköta exempelvis tidrapporteringen. Det var även utmanande att hålla systemet uppdaterat.

 

Varför valde ni Blikk?

Det var flera faktorer som gjorde att valet föll på Blikk. Dels innehöll systemet de funktioner som vi efterfrågade, men framförallt fick vi ett gott intryck av de vi var i kontakt med på Blikk. Vi upplevde att vi fick ett personligt bemötande och bra svar på alla våra frågor. Att vi kunde testa systemet gratis under en tvåveckorsperiod var också uppskattat.

 

Hur använder ni Blikk i vardagen?

Blikk är för oss en ”one-stop-shop” som används till mycket i det dagliga arbetet. När vi arbetar med befintliga kunder använder vi projektplaneringen för att hålla koll på alla pågående projekt och uppgifter. Våra medarbetare tidrapporterar även i Blikk, vilket underlättar faktureringen och gör det möjligt att skapa projektrapporter som förbättrar uppföljningen. Därutöver använder vi säljtavlan för att få en god överblick av våra affärsmöjligheter och skicka ut offerter till potentiella kunder.

 

Vilka är de största fördelarna med Blikk?

Med Blikk får vi många funktioner samlade på ett och samma ställe. Att systemet har ett modernt och lättanvänt gränssnitt är även det ett stort plus. Likaså att det finns en mobilapp att tillgå när man är på språng. Vi uppskattar dessutom den personliga servicen och lyhördheten från supporten, det finns en vilja att lyssna på önskemål och tankar kring framtida lösningar.

 

Hur har Blikk gynnat er affär?

Framförallt går vi inte miste om viktiga intäkter eftersom vi kan sätta upp löpande fakturor. Då vi kan följa och utvärdera nyckeltal säkerställer vi dessutom att vi lägger tid på rätt saker. Därutöver upplever vi att offertverktyget med e-signering ger ett professionellt intryck hos kunderna.

 

Hur tar ni nästa steg i Blikk?

Resursplaneringen används inte i dagsläget, men känns intressant att börja använda i framtiden.

 

Något tips till andra företag som funderar på att börja med Blikk?

Använd den hjälp som finns! Var inte rädd för att ställa frågor och var öppen för förslag. Implementationskonsulterna på Blikk sitter på mycket kunskap som exempelvis kan hjälpa er att effektivisera processer och hitta ett nytt sätt att arbeta på. Se det därför inte bara som att ni implementerar ett nytt affärssystem.

Upptäck hur Blikk kan skapa tid för ditt företag

Se fler case

CASE | KONSULT, IT & MARKNAD

Tromb

”Blikk frigör tid som vi kan lägga på att analysera och förstå vad vi behöver göra för att förbättra lönsamheten för hela verksamheten.”

maria-mogensen

CASE | KONSULT, IT & MARKNAD

Rockstore Engineering

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

CASE | KONSULT, IT & MARKNAD

Arctic Group

”Innan vi började använda Blikk hade vi många olika system för att klara av det Blikk gör åt oss idag.”