Case
QrevQrev erbjuder ett heltäckande tjänsteutbud inom revision. Med Blikk Byrå har de fått ett modernt system som förenklar tidredovisning, projektuppföljning, fakturering och samarbetet med kunderna.
”Eftersom vi arbetar med revision har vi ett stort behov av att kunna dela dokument och andra viktiga handlingar med våra kunder. Tack vare Blikks partnerportal kan vi göra detta på ett snabbt och smidigt sätt!”
Hej Nicklas! Berätta lite om Qrev.
Qrev grundades i juli 2021 då vi övertog verksamheten från PwC i Dalarna. Vi är i dagsläget 33 anställda som sitter i Falun och Mora, varav 12 är auktoriserade revisorer med lång erfarenhet från branschen. Vi erbjuder ett heltäckande tjänsteutbud inom revision och arbetar med såväl små som stora företag. Våra kunder återfinns huvudsakligen i Dalarna, men vi har även kunder på andra orter i Sverige.
Vilka utmaningar upplevde ni innan ni började med Blikk?
Initialt var vi ute efter ett tidrapporteringssystem för att få bättre koll på hur vi fördelar vår tid och kunna förbereda fakturaunderlag samt göra projektuppföljning. Vi testade flera olika system på marknaden och tyckte att Blikk hade den bästa lösningen för oss. Dessutom upptäckte vi att Blikk kunde användas till mycket mer än bara tidredovisning, vilket visade sig vara ett stort plus!
Hur använder ni Blikk Byrå i vardagen?
Våra medarbetare använder framförallt Blikk för att sköta tidredovisningen i sina pågående projekt och uppdrag, men även för att samarbeta med kunderna via partnerportalen. Vi använder även Blikks kontaktregister för våra kunder, projektuppföljning per kund och projektansvarig samt fakturering. Blikk är integrerat med Fortnox där vi gör löner och fakturering.
Berätta mer om hur ni jobbar med era kunder i partnerportalen.
Eftersom vi arbetar med revision har vi ett stort behov av att kunna dela dokument och andra viktiga handlingar med våra kunder. Tack vare partnerportalen kan vi göra detta på ett snabbt och smidigt sätt!
Efter att vi har bjudit in kunderna till Blikk Documents laddar de upp revisionsunderlaget till portalen. Vi får då en notis om detta och kan tillgå materialet. När vi har färdigställt vårt arbete delar vi detta via partnerportalen. Då vi även har möjlighet att kommunicera med kunderna direkt i partnerportalen finns det flera exempel där våra konsulter skött en hel revision via portalen, utan att skicka ett enda mejl.
Vilka är de största vinningarna ni upplevt sedan ni börjat samarbeta med era kunder i partnerportalen?
Dels går det väldigt snabbt och smidigt att dela viktiga handlingar med våra kunder, vilket gör att vi sparar värdefull tid på minskad administration. En annan fördel är att vi har alla dokument samlade på ett och samma ställe. På så sätt slipper vi leta efter bifogade filer bland en massa mejl, vilket annars kan vara både tids- och energikrävande för oss som arbetar med så pass många dokument och handlingar dagligen. Att ha allt samlat på ett och samma ställe underlättar även i större projekt där det är många personer inblandade.
Hur är responsen från era kunder som delar dokument och andra handlingar via Blikk?
Våra kunder är mycket nöjda och tycker likt som vi att det är ett smidigt sätt att samarbeta med varandra. De har även uttryckt att det moderna gränssnittet gör partnerportalen lätt att använda, vilket resulterat i att det inte blir någon svår övergång från våra tidigare system och arbetssätt.
Ser ni några fördelar med att kunna erbjuda denna typ av lösningar som en del av ert erbjudande?
Det gör vi, i takt med att digitaliseringen tilltar blir det allt viktigare att kunna erbjuda digitala lösningar som kan användas för att dela dokument och andra viktiga handlingar på ett snabbt, smidigt och säkert sätt. Redan idag finns det kunder som förväntar sig att denna typ av lösningar ska finnas på plats och det lär inte bli färre framöver.
Något tips till andra byråer som funderar på att börja samarbeta med sina kunder i Blikk?
Var inte rädd för att sätta igång. Det medför många fördelar och vår erfarenhet är att systemet är användarvänligt och lätt att lära sig, både internt och bland kunderna.
Upptäck hur Blikk kan skapa tid för ditt företag
Se fler case
CASE | REDOVISNING & REVISION
Diem Ekonomibyrå
”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”
CASE | REDOVISNING & REVISION
Malmö City Redovisning
”Med Blikk får vi många viktiga funktioner samlade i ett användarvänligt system där allt hänger ihop på ett bra sätt.”
CASE | REDOVISNING & REVISION
Elite Accounting
”Vi använder Blikk för att tidrapportera och fakturera ut mot kund men också för att analys av rapporterad tid och frånvaro.”