Att hålla koll på företagets avtal är ingen lätt uppgift. Trots att det avsätts både tid och resurser för att administrera avtalen händer det att dokument saknar signaturer, att uppsägningstider glöms bort och att viktiga avtal aldrig förnyas. Här berättar vår säljchef Rickard hur du kan slippa dessa problem med hjälp av Blikk!
Samla alla avtal på ett och samma ställe
Som användare av Blikk Pro eller Blikk Byrå har du möjlighet att samla alla dina avtal i ett överskådligt register. För att ladda upp avtal navigerar du till Avtal i menyn till vänster och klickar sedan på Lägg till avtal.
I samband med att du laddar upp ett nytt avtal har du möjlighet att ange avtalstyp, motpart, startdatum samt avtalslängd, bevakningsdatum och uppsägningstider.
Genom att samla alla dina avtal i registret får du en god överblick av både interna och externa avtal. Anger du bevaknings- och slutdatum minskar du dessutom risken för att glömma bort och fastna i långa avtal som du inte längre är i behov av, samtidigt som du kommer ihåg att förnya de avtal som du faktiskt vill ha kvar.
Läs mer: Fem tips för en smidigare dokumenthantering
Skicka ut avtal för e-signering
Förutom att samla alla avtal i ett överskådligt register, har du även möjlighet att skicka ut dokument för digital signering, vilket underlättar signeringsprocessen för alla parter!
Signeringen av dokument kan initieras på alla filer som laddar upp under:
- Avtal (Blikk Pro, Blikk Byrå)
- Affärsmöjligheter (Blikk Pro, Blikk Byrå)
- Kontakter (Blikk Pro, Blikk Byrå)
- Projekt (Blikk Business, Blikk Pro, Blikk Byrå)
När dokumentet har laddats upp anger du vem eller vilka som ska signera det och i vilken ordning. Du anger också vilken signeringsmetod som ska användas, exempelvis BankID eller Freja eID. Avtalet skickas sedan ut för godkännande och signering via Scrive, den nordiska marknadsledaren inom e-signering och digital identifiering.
Efter att dokumentet har skickats iväg kan du följa de olika stegen i signeringen och se vem som har gjort vad.
Besök vårt hjälpcenter för att läsa mer om hur du gör för att köpa fler e-signeringar.
Få full koll på dina avtal
Genom att använda dig av Blikks överskådliga register kan du enkelt komma åt leverantörs-, kund- och internavtal när du behöver dem. Bevakningsdatumen gör dessutom att du slipper problematiken med avtal som löper ut, parallellt som viktiga dokument kan skickas ut för digital signering, för att bara nämna några av fördelarna med Blikk.
Upptäck fördelarna med Blikk!
Våra kunder har ordet
Relaterade artiklar
BLOGG
3 användare berättar hur Blikk underlättar deras vardag
Här berättar tre av våra användare hur de använder Blikk i vardagen för att minska sin administration, spara tid och öka lönsamheten!
BLOGG
Fyra fördelar med digitala anställningsavtal
Här berättar vi mer om hur du lyckas med övergången till digitala anställningsavtal och vilka fördelar det kommer att medföra.
BLOGG
Tips för en lyckad tidsplanering i dina projekt
Här delar vi med oss av flera konkreta tips som hjälper dig att lyckas med tidsplaneringen i dina kommande projekt.