John tipsar – så kan du effektivisera kvittohanteringen

Att administrera kvitton och utlägg kan stjäla såväl tid som resurser från kärnverksamheten. Här berättar vår säljare John Ericson mer om hur du kan underlätta kvitto- och utläggshanteringen med hjälp av Blikk!

 

Minska den manuella kvittohanteringen

Med Blikk blir det enkelt att hantera kvitton och utlägg, vare sig de ska ersättas vid löneutbetalningar eller faktureras vidare till kund. Alla kvitton kan enkelt fotas av och registreras via Blikks mobilapp, vilket gör att kvittohögar och borttappade papperskvitton är ett minne blott. I samband med att ett utlägg registreras skickas det automatiskt vidare till en attestansvarig för godkännande och vidare hantering.

 

Automatisk inläsning och kontering av kvitton

Med tilläggstjänsten kvittotolkning kan du minska den manuella hanteringen ytterligare. Tolkningen fungerar i både desktop och mobilappen och läser in datum, belopp och moms. Med tid lär sig kvittotolkaren att känna igen samt föreslår hur olika typer av kvitton ska konteras.

Kvittohantering kvittotolkning

I vårt hjälpcenter kan du läsa mer om hur du aktiverar kvittotolkningen.

 

Registrera kvitton och utlägg löpande

De flesta väljer att spara sina kvitton på hög, för att sedan registrera dem i slutet av månaden. Något som är både tids- och energikrävande. För att effektivisera kvittohanteringen kan du med fördel registrera dina kvitton och utlägg löpande. Arbetar du exempelvis som säljare, eller har någon annan roll där du ofta är på språng, kan du enkelt fota och registrera dina kvitton med Blikks mobilapp.

 

Bjud in din ekonomibyrå till Blikk

Genom att bjuda in och samarbeta med din byrå i Blikk kan du förenkla administrationen och minska den manuella lönehanteringen ännu mer. Som exempel kommer din ekonomibyrå att kunna hämta ut kompletta löneunderlag, vilket inkluderar allt ifrån tidrapporter till kvitton och utlägg.

I vårt hjälpcenter kan du läsa mer om hur du bjuder in din redovisningsbyrå till Blikk.

Upptäck fördelarna med Blikk!

Våra kunder har ordet

”Blikk är lätt att använda! Vi har en hel del medarbetare med begränsad teknikvana, men även för dem går det bra att tidrapportera via Blikks mobilapp.”

– Henrik Haltorp, InduMate Karlstad, användare av Blikk Pro

”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

– Helena Wackt, Diem Ekonomibyrå, användare av Blikk Byrå

"Att kunna arbeta i ett sömlöst flöde med offerter, tidrapportering och ekonomisk uppföljning underlättar verkligen för oss."

– Christophe Mourou, Integration Design, användare av Blikk Pro

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk Business

”Tack vare Blikks partnerportal kan vi dela dokument och viktiga handlingar med våra kunder på ett snabbt och smidigt sätt!”

– Nicklas Paulsson, Qrev, användare av Blikk Byrå

Relaterade artiklar

Projektplanering

BLOGG

7 goda anledningar att digitalisera företagets kvittohantering

Här är alla anledningar som behövs för att övertyga företagsledningen om att digitalisera era kvitton.

Amando Morino - Vikta Partner

BLOGG

Så effektiviserade norrlandsbyrån sitt dagliga arbete

Med Blikk Byrå har norrlandsbaserade Vikta Partner fått ett komplett byråstöd som underlättar vardagen.

Projektmetoder

BLOGG

9 tips för en smidigare utläggshantering

Företag har mycket att vinna på att effektivisera sin utläggshantering. Men hur lyckas man egentligen med detta? Här är nio tips.