Kommunikationsbyråerna berättar: Så underlättar Blikk vardagen

Kommunikationsbyråerna berättar - så har Blikk underlättat vardagen

Blikk är ett flexibelt system som används av många företag inom reklam-, kommunikations- och marknadsföringsbranschen. Här berättar tre byråer hur Blikk underlättar deras dagliga arbete!

 

Bättre koll på beläggningsgrad och tid för Beegleton

Beegleton case

Beegleton är en reklambyrå med bas i Norrköping. Byråns anställda bildar tillsammans ett kreativt team som hjälper kunder över hela Sverige med bland annat hemsidor, sociala medier, Google-annonsering samt framtagning av trycksaker och logotyper.

I takt med att Beegleton började växa med fler medarbetare och tjänster upplevde de att det var svårt att hålla koll på beläggningsgraden och tiden. Marcus Törnell, Digital strateg och delägare på Beegleton, berättar mer om problematiken.

– När vi började anställa fler medarbetare, utöka vårt tjänsteutbud och jobba mer med löpande uppdrag upplevde vi däremot att det blev svårare att hålla koll på vår tid och beläggningsgrad. Vi saknade även ett enhetligt arbetssätt, då alla våra medarbetare hade sina egna sätt att sköta tidredovisningen. En del använde sig exempelvis av Excel medan andra förde anteckningar i Word.

Efter att ha testat ett par olika affärssystem på marknaden föll valet slutligen på Blikk. Sedan de började med Blikk har de fått ett flexibelt och användarvänligt system som hjälper dem att jobba smartare.

– Alla våra medarbetare sköter sin tidrapportering i Blikk, både för att rapportera interntid och utlägg samt tid som ska faktureras vidare till kund. En del av dem föredrar att använda klockfunktionen med start och stopp, medan andra registrerar sin tid mot projekt dagligen eller veckovis. När det är dags att fakturera skapar vi färdiga fakturaunderlag som sedan skickas till vårt ekonomisystem, Fortnox, för fakturering. I samband med att vi har ledningsmöten brukar vi även ta ut rapporter för att se över viktiga nyckeltal.

Läs mer om hur Blikk underlättar vardagen för Beegleton.

 

Ökad debiteringsgrad för Vallagruppen

Vallagruppen startade redan på 80-talet och fokuserade initialt på hantering av data. Med åren har de utvecklats till webbyrå som erbjuder tjänster inom digital kommunikation och online marknadsföring. Efter att ha avvecklat sitt eget ärendehanteringssystem började man använda Blikk, vilket bland annat har gjort att de kunnat ökat debiteringsgraden.

– En av de stora fördelarna med Blikk är hur vi fångar upp debiterbar tid. Våra kunder skickar ofta in mindre uppgifter som att publicera en artikel på en webbsida eller liknande, och då pratar vi om en arbetsinsats på kanske 30 minuter, berättar Mikael Andersson från Vallagruppen och fortsätter:

– Med så många kunder har vi otroligt många sådana små uppgifter och det är lätt att den typen av småjobb ”försvinner ut i etern” och inte debiteras. Nu när vi har ett bättre system på plats så har vi ökat debiteringsgraden med 20 procent, väldigt höga siffror!

Läs mer om hur Blikk underlättar vardagen för Vallagruppen.

 

Ett bättre affärsflöde för Baringo

Baringo är en kommunikationsbyrå som hjälper allt från små lokala företag till globala varumärken att lösa kommunikativa problem. Med Blikk har de kunnat samla flera viktiga funktioner i ett komplett affärsflöde, från affärsmöjlighet till projektplanering och fakturering.

– Blikk är för oss en ”one-stop-shop” som används till mycket i det dagliga arbetet, berättar Wilma Östlund, verksamhetsansvarig och projektledare på Baringo, och fortsätter:

– När vi arbetar med befintliga kunder använder vi projektplaneringen för att hålla koll på alla pågående projekt och uppgifter. Våra medarbetare tidrapporterar även i Blikk, vilket underlättar faktureringen och gör det möjligt att skapa projektrapporter som förbättrar uppföljningen. Därutöver använder vi säljtavlan för att få en god överblick av våra affärsmöjligheter och skicka ut offerter till potentiella kunder.

Läs mer om hur Blikk underlättar vardagen för Baringo.

 

Upptäck hur Blikk kan underlätta vardagen för dig

Blikk är ett flexibelt affärssystem som samlar flera av företagets viktigaste funktioner i ett komplett affärsflöde, från försäljning till projekthantering, fakturering och uppföljning. Genom att använda Blikk i din verksamhet kan du minska administrationen, spara tid och öka lönsamheten!

Upptäck fördelarna med Blikk!

Våra kunder har ordet

”Blikk är lätt att använda! Vi har en hel del medarbetare med begränsad teknikvana, men även för dem går det bra att tidrapportera via Blikks mobilapp.”

– Henrik Haltorp, InduMate Karlstad, användare av Blikk Pro

”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

– Helena Wackt, Diem Ekonomibyrå, användare av Blikk Byrå

"Att kunna arbeta i ett sömlöst flöde med offerter, tidrapportering och ekonomisk uppföljning underlättar verkligen för oss."

– Christophe Mourou, Integration Design, användare av Blikk Pro

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk Business

”Tack vare Blikks partnerportal kan vi dela dokument och viktiga handlingar med våra kunder på ett snabbt och smidigt sätt!”

– Nicklas Paulsson, Qrev, användare av Blikk Byrå

Relaterade artiklar

Projektplanering

BLOGG

Så fick teknikkonsulterna full koll på administrationen

Med affärssystemet Blikk fick teknikkonsultbolaget Stål Engineering full koll på tid, projekt, faktura- och löneunderlag.

Jobba med projektplanering

BLOGG

Framtidsföretag växer snabbt med hjälp av Blikk

Snabbväxande ic.energy arbetar med stora projekt inom energi. En viktig del i framgången har varit affärssystemet Blikk.

Projektmetoder

BLOGG

Så slapp konsultföretaget krånglig administration

Konsultföretaget Gravity hittade hem med Blikk. Här kan de i realtid följa upp sina projekt och sköta all administration.