Nyheter och uppdateringar i Blikk – oktober 2023

Nyheter och uppdateringar i Blikk - oktober 2023

Under oktober har vi släppt flertalet förbättringar som underlättar vardagen för dig som användare i Blikk, bland annat har vi lanserat vår molnbaserade KYC & AML-lösning.

 

Molnbaserad KYC & AML-lösning

Blikk Byrå och Blikk Byrå Free har nu utökats med en molnbaserad KYC & AML-lösning som hjälper ekonomibyråer att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering. Modulen är en tilläggstjänst som går att aktivera under Inställningar (kugghjulet) > Generellt > Konto & betalning.

Läs mer om hur du kommer igång med Blikk KYC & AML eller se en demo av modulen.

KYC & AML - Allmän riskbedömning

Funktionalitet i KYC & AML-modulen:

  • Allmän riskbedömning
  • Kundkännedom
    • Automatisk inhämtning av företagsuppgifter
    • Automatisk kontroll mot PEP- och sanktionslistor
    • ID-kontroll av styrelse och verklig huvudman med BankID
    • Smidig riskbedömning (riskfaktorer på uppdrag ärvs ner från den allmänna riskbedömningen)
  • Löpande bevakning av företagsuppgifter, vid förändring som kan påverka riskbedömningen skapas automatiskt en händelse
  • Möjlighet att registrera, hantera och följa upp egna händelser och avvikelser
  • Överskådlig dashboard

 

Utökad info om moms i kvittolista

I kvittolistan (inkl. partnerportalen) visas nu belopp inkl. moms, moms samt avdragsgill moms:

 

Mejl när signeringsrunda färdigställts

Från och med nu får den som initierat en signering ett mejl när samtliga parter har signerat dokumentet:

 

Övriga uppdateringar

  • Möjlighet att exportera rapporten TM12 till Excel
  • Ändring vid integration med Fortnox – kopplingen måste nu göras av en användare som är systemadministratör i Fortnox, vilket förhindrar behörighetsproblem
  • Möjlighet att lägga till länkar i anteckningar som görs i mobilappen

Upptäck fördelarna med Blikk!

Våra kunder har ordet

”Blikk är lätt att använda! Vi har en hel del medarbetare med begränsad teknikvana, men även för dem går det bra att tidrapportera via Blikks mobilapp.”

– Henrik Haltorp, InduMate Karlstad, användare av Blikk Pro

”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

– Helena Wackt, Diem Ekonomibyrå, användare av Blikk Byrå

"Att kunna arbeta i ett sömlöst flöde med offerter, tidrapportering och ekonomisk uppföljning underlättar verkligen för oss."

– Christophe Mourou, Integration Design, användare av Blikk Pro

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk Business

”Tack vare Blikks partnerportal kan vi dela dokument och viktiga handlingar med våra kunder på ett snabbt och smidigt sätt!”

– Nicklas Paulsson, Qrev, användare av Blikk Byrå

Relaterade artiklar

Återgå till arbete - normala rutiner

BLOGG

Gör mer, stressa mindre: Så ökar du effektiviteten på jobbet

Här hittar du tips som hjälper dig att öka effektiviteten och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat.

Jobba med projektplanering

BLOGG

Från manuell hantering till sömlöst flöde med Blikk KYC & AML

”Tack vare Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning slipper vi tidskrävande dubbelarbete i Word och Excel-filer.”

Projektmetoder

BLOGG

Bekämpa tidstjuvar och skapa tid för viktigare uppgifter

Varje dag försvinner värdefull arbetstid till jobbets osynliga fiender – tidstjuvarna. Så här undviker du dem!