Blikk storsatsar – växer på fler orter och ökar rekryteringstakt under 2024

Blikks molnbaserade tjänster hjälper tusentals företag över hela Sverige att minska administrationen och skapa tid för viktigare uppgifter. Under 2023 har teamet vuxit från 29 till 37 personer och nu skruvar man upp tillväxttakten ytterligare.

– Vårt fantastiska team har bidragit till att vi kunnat öka vår omsättning med över 30 procent trots det utmanande konjunkturläget, säger Mikael Gramer, VD på Blikk.

Blikk har ambitiösa tillväxtplaner för 2024 och redan i januari och februari utökas teamet med sju nya medarbetare inom användarstöd, utveckling, sälj och marknad. Under året planeras ytterligare rekryteringar inom systemutveckling och sälj.

– Vi letar nya kollegor, både till huvudkontoret i Piteå samt våra nystartade hubbar i Luleå och Stockholm. Möjligheten att växa både lokalt och på andra orter känns riktigt spännande, säger Mikael.

Framtiden bygger på innovation och ett starkt team

I höstas lanserade Blikk en KYC-lösning som hjälper ekonomibyråer att enklare leva upp till kraven i penningtvättslagen och man utsågs även till en av Sveriges 104 hetaste snabbväxare inom techbranschen av nyhetssajten Breakit.

Inför det kommande året siktar företaget på att fortsätta sin tillväxtresa och bibehålla den höga nivån av kundnöjdhet, som i dagsläget ligger på 99 procent. För att lyckas med detta blir det viktigt att fortsätta förbättra användarupplevelsen och utöka systemet med fler smarta funktioner som skapar tid för företagets kunder.

– Vi ser fram emot ett spännande år med fortsatt kraftig tillväxt och jag är övertygad om att teamet kommer att vara den avgörande faktorn för vår framgång. Det är genom teamets engagemang och kompetens som vi kan fortsätta leva upp till vår vision – att skapa tid med hjärta, avslutar Mikael.

 

Presskontakt
Mikael Gramer
VD Blikk
mikael.gramer@blikk.hemsida365.se

 

Om Blikk

Blikk utvecklar smarta systemlösningar som hjälper tusentals företag i olika branscher att minska administrationen, skapa tid och öka lönsamheten. Blikk har sitt huvudkontor i Piteå och består av ett 40-tal medarbetare som arbetar med allt från systemutveckling till användarstöd, sälj och marknad.

 

Upptäck fördelarna med Blikk!

Våra kunder har ordet

”Blikk är lätt att använda! Vi har en hel del medarbetare med begränsad teknikvana, men även för dem går det bra att tidrapportera via Blikks mobilapp.”

– Henrik Haltorp, InduMate Karlstad, användare av Blikk Pro

”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

– Helena Wackt, Diem Ekonomibyrå, användare av Blikk Byrå

"Att kunna arbeta i ett sömlöst flöde med offerter, tidrapportering och ekonomisk uppföljning underlättar verkligen för oss."

– Christophe Mourou, Integration Design, användare av Blikk Pro

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk Business

”Tack vare Blikks partnerportal kan vi dela dokument och viktiga handlingar med våra kunder på ett snabbt och smidigt sätt!”

– Nicklas Paulsson, Qrev, användare av Blikk Byrå

Relaterade artiklar

Jobba med projektplanering

BLOGG

Så lyckas du med konsten att delegera arbetsuppgifter

Här delar vi med oss av tips som hjälper dig att bemästra delegeringen och skapa tid för de viktigaste uppgifterna.

Återgå till arbete - normala rutiner

BLOGG

Ta kontroll över din tid med en prioriteringsmatris

Hur ska man egentligen prioritera när allt känns viktigt? Upptäck hur du kan ta kontrollen med en enkel matris.

Projektmetoder

BLOGG

Spara tid och pengar med en digital lönehantering

Här hittar du en handfull konkreta tips som hjälper dig att digitalisera företagets löneadministration och därigenom skapa tid för viktigare saker.