För dig som är eller vill bli återförsäljare
Utöka produktportföljen med ett flexibelt affärssystem som hjälper dina kunder att minska administrationen, spara tid och öka lönsamheten, samtidigt som du utökar dina egna affärer.
Fördelar med att bli återförsäljare av Blikks system
- Erbjud en förstklassig produkt som samlar slutkundernas viktigaste funktioner i ett och samma system
- Få provision från både nyförsäljning och aktiva avtal
- Onboarding och vidareutbildningar
- Fokusera på affärerna – vi tar hand om drift, underhåll och produktutveckling
Tillhör du en revisions- eller redovisningsbyrå som vill bjuda in och samarbeta med era kunder i Blikk? Då rekommenderar vi dig att kolla in vårt ÅF-erbjudande för byråpartners.
Upplägg för återförsäljare
Att vara återförsäljare av Blikks system ska vara enkelt och lönsamt. Genom att teckna ett återförsäljaravtal med oss får du tillgång till de rätta verktygen för att lyckas med införsäljningen och samtidigt stärka relationen med dina kunder samt utöka affärerna.
Nivå 1 | Nivå 2 | Nivå 3 | |
---|---|---|---|
Provision nyförsäljning* | 10% | 15% | 20% |
Provision aktiva avtal år 2-3* | 10% | 15% | 20% |
Badge: Blikk | |||
Onboarding | |||
Vidareutbildning (webbinarier) | |||
*Provisionsnivå baseras på årlig nyförsäljning (nya kunder). |
”Vi har framgångsrikt implementerat Blikk hos flera av våra kunder där programvaran hjälpt företagen att få kontroll över personalens tid, resor, utlägg och kunder”
– Erik Ekblad, Fyrtech, återförsäljare av Blikk
Teama upp med oss
Vi värdesätter långvariga relationer med våra återförsäljare och hoppas att du delar denna vision med oss. Genom ett nära samarbete och starkt engagemang ser vi till att skapa de bästa förutsättningarna för vår gemensamma framgång.
Vill du bli återförsäljare av Blikks system? Hör av dig till Rickard Palo, Partneransvarig på Blikk, för att veta mer och teckna ett återförsäljaravtal.
Välj den version av Blikk som passar din kund bäst
Vi brinner för att utveckla användarvänliga system som hjälper företag att ställa om till digitala arbetssätt samt minska administrationen, spara tid och öka lönsamheten. Det finns flera olika editioner av systemet att välja mellan. Vilken Blikk-edition som passar din kund bäst beror på deras förutsättningar och behov.
Blikk Pro
Passar företag som söker ett komplett system för alla delar i verksamheten – från sälj till projekthantering och analys.
- Flexibel tidrapportering via dator och mobilapp
- Få en fullständig översikt av beläggningen och säkerställ att projekt blir färdiga i rätt tid med den smarta resursplaneringen
- Smarta uppgiftstavlor ger full koll på alla kommande, pågående och avslutade projekt
- Möjlighet att följa upp, utvärdera och analysera med hjälp av ekonomiska översikter och rapporter
- Skicka viktiga dokument och avtal för e-signering till flera olika parter
Blikk Business
Passar företag som huvudsakligen vill arbeta med tidredovisning och projekt eller arbetsorder.
- Flexibel tidrapportering mot projekt, arbetsordrar, enskilda uppgifter och aktiviteter
- Skapa kompletta fakturaunderlag och skicka det direkt till ekonomisystem för fakturering
- Smart kund- och kontaktregister ger full koll på alla företag och viktiga kontaktpersoner
- Registrera utlägg digitalt och fota kvitton med Blikks mobilapp
- Följ upp, utvärdera och analysera med hjälp av ekonomiska översikter och rapporter
Blikk Byrå
Passar redovisningsbyråer som vill arbeta med uppdragshantering, tidredovisning, löne- och fakturaunderlag.
- Flexibel tidredovisning på artiklar, aktiviteter och uppdrag med löpande och fast pris samt återkommande betaltillfällen
- Rapportera interntid och frånvaro via dator och mobilapp
- Uppdragshantering ger full koll på alla pågående och utförda uppdrag
- Bevakningslistor gör det enkelt att hålla koll på vad som ska göras när, för alla kunder
- Följ upp, utvärdera och analysera med hjälp av ekonomiska översikter och rapporter
Blikk Easy
Passar företag som huvudsakligen vill arbeta med närvaro- och frånvarorapportering.
- Enkel registrering av närvaro, frånvaro och utlägg via dator och mobilapp
- Rapportera bilresor, körda km och traktamenten
- Snabb attest av utlägg samt närvaro- och tidavvikelser som övertid, semester, sjukdom och VAB
- Möjlighet att skapa scheman för olika sysselsättningsgrader samt hantera säsongsavvikelser och skiftscheman
- Exportera kompletta löneunderlag för vidare behandling i lönesystem
Integrationer och kopplingar
Blikk erbjuder integrationer och kopplingar till de mest använda ekonomi- och lönesystemen som Fortnox, Visma eEkonomi, Visma Administration, Björn Lundén, Kontek Lön, Crona Lön, Hogia Plus, PAXml.
Genom att kunna arbeta i ett och samma system, oavsett vilka ekonomi- och lönesystem som era kunder använder, slipper de onödigt dubbelarbete och kan minska den manuella hanteringen av kvitton, utlägg och löneunderlag.
Kostnadsfri partneringång
Blikk erbjuder en kostnadsfri partneringång för ekonomibyråer med kunder som använder Blikk eller vice versa. Partnerportalen underlättar samarbetet och minskar dubbelarbete. Byråer kan exempelvis sakgranska kundernas tidrapporter, kvitton och utlägg samt exportera färdiga löneunderlag för import till lönesystemet. Partnerportalen kan även användas för att dela viktiga dokument och skicka meddelanden.
”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”
– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk
Upptäck fördelarna med Blikk
Vill du bli återförsäljare av Blikk?
Hör av dig till Rickard Palo, Partneransvarig på Blikk, för att veta mer och teckna ett återförsäljaravtal. Han svarar även på alla eventuella frågor som du har kring ÅF-erbjudandet.