Case
Advise NorthNystartade Advise North ritar om den norrländska byråkartan och förväntas vara 15 anställda redan efter första året. Genom att hela tiden ligga steget före i digitaliseringen har de kunnat växa snabbt, utan att tumma på kundleveransen.
”Att göra reaktiva teknikinköp är omodernt och söndrande, man måste göra val som går att växa med.”
Hej Claus! Berätta lite om Advise North
Advise North grundades av mig och två tidigare kollegor från en av de största revisionsbyråerna i november 2020 och växte snabbt till 10 anställda redan första halvåret. Vi har Luleå som bas men arbetar med kunder i hela Norrland med revision, redovisning och företagsrådgivning.
Innan ni började med Blikk, hur jobbade ni då?
Vi hade egentligen ingen ”riktig” digital lösning i början när det bara var jag och en delägare som arbetade. Vi valde att skaffa Blikk Byrå när vi skulle bli fler anställda.
Hur har implementeringen gått, har ni några tips?
Blikk visade oss hur man tidsredovisar, och lägger upp kunder och personal, och så vidare. Vi fick även hjälp med saker som prissättningar och projektupplägg. Mitt bästa tips är att ta hjälp. Vi fick en genomgång av Blikk i Teams och det funkade jättebra. Se till att få hjälp med grundupplägget – med rätt setup så blir allting väldigt enkelt.
Hur använder ni Blikk Byrå i vardagen?
Vi använder det varje dag, främst genom att vi tidrapporterar arbetet som vi utför hos våra cirka 130 kunder. Vi har olika personer på olika nivåer av behörighet, det finns fyra nivåer och vi använder de tre översta: Total, Standard och Basic. Vi tre som är delägare har full tillgång till allt i systemet medan andra kanske bara tidrapporterar eller lägger upp projekt.
På vilket sätt förbättrar Blikk Byrå?
Många av oss har arbetat med omoderna system tidigare och då var sånt som att lägga upp ett projekt eller personal något jobbigt – man sköt på det för att slippa. Nu är det inte ens en fråga, det är bara att klicka på och så kan du i princip fakturera fem minuter senare. Det är en positiv inställning från alla, ingen har synpunkter på att något är jobbigt och det är kanske det bästa betyget för den här typen av tjänster som mest märks om något går fel.
Något tips till andra byråer som funderar på att börja med Blikk?
Testa på det. Det är modernt och enkelt, lätt att förstå sig på. Be om en presentation av verktygen, var inte rädd att testa. Historiskt sett har teknik inte alltid gjort saker effektivare eftersom systemstöden varit för dåliga och man tvingats uppfinna hjulet varje gång. Men nu finns det verktyg som Office 365 eller Blikk som är så pass smarta och ”färdiga” tjänster att det inte behövs en massa handpåläggning, det blir effektivt direkt.
Upptäck hur Blikk kan skapa tid för ditt företag
Se fler case
CASE | REDOVISNING & REVISION
JDG Revision & Redovisning
”Vi uppskattar att Blikk är mottagliga för feedback och hela tiden utvecklas för att möjliggöra digitaliseringen”
CASE | REDOVISNING & REVISION
Västerås Revision
”En av de bästa sakerna med Blikk är användarvänligheten, det har varit väldigt få frågor från personalen.”
CASE | REDOVISNING & REVISION
Norengs Redovisning
”Vi tipsar våra kunder om Blikk. Det kommer göra vårt samarbete smidigare, då kan vi jobba tillsammans i Blikks partnerportal.”