Företagen om digitala fakturor: ”Sparar oss tid och pengar”

Blikk hjälper företag att sammanställa kompletta fakturaunderlag som sedan kan föras över till marknadens ledande ekonomisystem. Här berättar tre företagsledare om hur de sparar såväl tid som pengar genom att skicka ut elektroniska fakturor till sina kunder!

– Eftersom vi har integrerat Blikk med vårt ekonomisystem, Fortnox, går det snabbt och smidigt att skicka iväg fakturorna, säger Christophe Mourou, creative director på Integration Design.

Christophe Mourou, creative director på Integration Design.

 

Kompletta fakturaunderlag med några klick

Det digitala affärssystemet Blikk samlar flera viktiga funktioner på ett och samma ställe, vilket gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst affärsflöde, från första kontakt med en potentiell kund till fakturering.

Fakturerbar tid som användarna registrerar i systemet hamnar i en överskådlig vy som gör det enkelt att se hur många timmar som är upparbetade på specifika projekt eller kunder. När det är dags för fakturering skapas fakturaunderlagen med några få klick.

En av dem som digitaliserat sin fakturering med hjälp av Blikk är gasellföretaget ic.energy som arbetar med stora projekt inom energi och stadsutveckling. De ser stora fördelar med systemet.

– Jag använder mig bara av Blikk när det kommer till administrationen. Det är ett effektivt program som har fungerat klockrent från start och spar oss väldigt mycket tid, berättar Mikaela Andersson, ekonomiansvarig på ic.energy.

Läs mer: Att tänka på när du ska fakturera själv

Teamet på ic.energy

 

Integration med populära ekonomisystem

Blikk kan integreras med marknadens vanligaste ekonomisystem såsom Björn Lundén, Fortnox, Visma Administration, Visma eEkonomi och Visma.net. Det innebär att fakturaunderlag som skapas i Blikk enkelt kan föras över till ekonomisystemen för vidare behandling och bokföring.

– Alla våra konsulter registrerar dagligen den tid som de lagt ner i fastprisprojekt och projekt som debiteras löpande, men även interntid och eventuell frånvaro. När alla tidrapporter attesterats sammanställer vi kompletta fakturaunderlag som skickas över till vårt ekonomisystem, säger Per Berggren, vd på Stål Engineering och fortsätter:

– Tack vare att vi samlat flera viktiga funktioner i Blikk har vi kunnat standardisera vårt arbetssätt samtidigt som vi kan känna oss trygga med att vi tar fram korrekta fakturaunderlag, utan några borttappade timmar, avslutar han.

Läs mer: Så fick teknikkonsulterna full koll på administrationen

Per Berggren, vd på Stål Engineering.

 

Upptäck fördelarna med Blikk

Gör som tusentals andra företagare och upptäck hur Blikk kan underlätta faktureringen för just dig och ditt företag. Du kommer snabbt lägga märka till att det krävs minimalt med insats, vilket frigör värdefull tid till viktigare uppgifter!

Upptäck fördelarna med Blikk!

Våra kunder har ordet

”Blikk är lätt att använda! Vi har en hel del medarbetare med begränsad teknikvana, men även för dem går det bra att tidrapportera via Blikks mobilapp.”

– Henrik Haltorp, InduMate Karlstad, användare av Blikk Pro

”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

– Helena Wackt, Diem Ekonomibyrå, användare av Blikk Byrå

"Att kunna arbeta i ett sömlöst flöde med offerter, tidrapportering och ekonomisk uppföljning underlättar verkligen för oss."

– Christophe Mourou, Integration Design, användare av Blikk Pro

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk Business

”Tack vare Blikks partnerportal kan vi dela dokument och viktiga handlingar med våra kunder på ett snabbt och smidigt sätt!”

– Nicklas Paulsson, Qrev, användare av Blikk Byrå

Relaterade artiklar

Projektmetoder

BLOGG

5 tips för en smidigare dokumenthantering

Att hantera dokument kan lätt bli en administrativ mardröm. Här är tipsen som ger dig full koll på företagets dokument.

Projektplanering

BLOGG

Så blir du bättre på att prioritera dina arbetsuppgifter

Här hittar du konkreta tips som hjälper dig att prioritera rätt bland dina uppgifter, så att du minskar stressen och får mer gjort.

Jobba med projektplanering

BLOGG

7 goda anledningar att digitalisera företagets kvittohantering

Här är alla anledningar du behöver för att övertyga företagsledningen om att digitalisera er hantering av kvitton.