Att administrera kvitton och utlägg kan stjäla såväl tid som resurser från kärnverksamheten. Här berättar vår säljare John Ericson mer om hur du kan underlätta kvitto- och utläggshanteringen med hjälp av Blikk!
Minska den manuella kvittohanteringen
Med Blikk blir det enkelt att hantera kvitton och utlägg, vare sig de ska ersättas vid löneutbetalningar eller faktureras vidare till kund. Alla kvitton kan enkelt fotas av och registreras via Blikks mobilapp, vilket gör att kvittohögar och borttappade papperskvitton är ett minne blott. I samband med att ett utlägg registreras skickas det automatiskt vidare till en attestansvarig för godkännande och vidare hantering.
Automatisk inläsning och kontering av kvitton
Med tilläggstjänsten kvittotolkning kan du minska den manuella hanteringen ytterligare. Tolkningen fungerar i både desktop och mobilappen och läser in datum, belopp och moms. Med tid lär sig kvittotolkaren att känna igen samt föreslår hur olika typer av kvitton ska konteras.
I vårt hjälpcenter kan du läsa mer om hur du aktiverar kvittotolkningen.
Registrera kvitton och utlägg löpande
De flesta väljer att spara sina kvitton på hög, för att sedan registrera dem i slutet av månaden. Något som är både tids- och energikrävande. För att effektivisera kvittohanteringen kan du med fördel registrera dina kvitton och utlägg löpande. Arbetar du exempelvis som säljare, eller har någon annan roll där du ofta är på språng, kan du enkelt fota och registrera dina kvitton med Blikks mobilapp.
Bjud in din ekonomibyrå till Blikk
Genom att bjuda in och samarbeta med din byrå i Blikk kan du förenkla administrationen och minska den manuella lönehanteringen ännu mer. Som exempel kommer din ekonomibyrå att kunna hämta ut kompletta löneunderlag, vilket inkluderar allt ifrån tidrapporter till kvitton och utlägg.
I vårt hjälpcenter kan du läsa mer om hur du bjuder in din redovisningsbyrå till Blikk.
Upptäck fördelarna med Blikk!
Våra kunder har ordet
Relaterade artiklar
BLOGG
7 goda anledningar att digitalisera företagets kvittohantering
Här är alla anledningar som behövs för att övertyga företagsledningen om att digitalisera era kvitton.
BLOGG
Så effektiviserade norrlandsbyrån sitt dagliga arbete
Med Blikk Byrå har norrlandsbaserade Vikta Partner fått ett komplett byråstöd som underlättar vardagen.
BLOGG
9 tips för en smidigare utläggshantering
Företag har mycket att vinna på att effektivisera sin utläggshantering. Men hur lyckas man egentligen med detta? Här är nio tips.