Nyheter och uppdatering i Blikks mobilapp – januari 2022

Vi rivstartar året genom att släppa en ny version av vår mobilapp. Den nya versionen – 3.2.4 – innehåller många efterlängtade funktioner som bland annat gör det enklare att hantera dina kontakter och uppgifter!

 

Alla nyheter i denna artikel kräver att du har den senaste versionen av appen installerad. Notera även att en del nyheter bara finns tillgänglig i vissa Blikk-editioner. Vilken behörighet och vilka moduler du har tillgång till kan också påverka vilka nyheter du ser i appen.

 

Ny layout på startsidan

Det första du kommer att lägga märke till när du öppnar den senaste versionen av mobilappen, är att startsidan har fått en ny och förbättrad layout. Det nya gränssnittet ger dig en bättre överblick av din planering samt dina uppgifter och favoritmarkerade projekt.

Du kan enkelt navigera mellan de olika dagarna i kalendern för att se vilka delegerade arbetsuppgifter som är planerade för respektive dag. Du kan även se uppgifter som du själv har skapat och gå till dina favoritprojekt. Från startsidan kan du dessutom registrera tid mot både enskilda uppgifter och projekt.

Tillgänglig i följande Blikk-editioner: Pro och Byrå
Tillgänglig för användare med följande licenser: Total, Standard och Basic

 

Utökade möjligheter att hantera kontakter

Modulen kontakter har fått en ny layout och ett tydligare gränssnitt som gör det enklare att navigera mellan företag, personer och medarbetare samt snabbt få tillgång till kontaktinformation. Klicka på ikonen för att ringa, smsa eller skicka e-post till någon av dina kontakter.

I detaljvyn får du en tydlig översikt av respektive kunds projekt, samlingsprojekt, affärsmöjligheter, offerter och avtal. Du kan även skapa anteckningar, uppgifter och ladda upp filer direkt på kontaktkortet.

Tillgänglig i följande Blikk-editioner: Pro, Business och Byrå
Tillgänglig för användare med följande licenser: Total och Standard

 

Utökade möjligheter att hantera uppgifter

I modulen uppgifter får du en tydlig överblick av alla egna och delegerade arbetsuppgifter. Du kan planera och driva arbetet framåt genom uppgiftstavlorna som bygger på den beprövade Kanban-metoden. I uppgiftsmodulen kan du även:

  • Bifoga bilder och bilagor
  • Skapa checklistor
  • Arbeta med etiketter
  • Sätta start- och slutdatum
  • Öppna för tidsregistreringen
  • Registrera tid mot uppgifter
  • Samarbeta med dina kollegor

Likt startsidan och kontakter har modulen uppgifter fått en ny layout och ett tydligare gränssnitt som gör det enklare att överblicka alla dina arbetsuppgifter. Växla mellan visningsläget lista- eller kortvy och navigera mellan uppgifter som är:

  • Kommande
  • Pågående
  • Närmar sig slutdatum
  • Försenade
  • Ej datumsatta
  • Klarmarkerade

Du har även möjlighet att koppla en uppgift till ett projekt, en affärsmöjlighet eller en kontakt:

Tillgänglig i följande Blikk-editioner: Pro
Tillgänglig för användare med följande licenser: Total, Standard och Basic

Upptäck fördelarna med Blikk!

BLOGG

4 funktioner en bra mobilapp för tidrapportering måste ha

Apparna har vunnit kampen mot Exceldokument när det ska tidredovisas. Men vad borde man kräva av en mobilapp?

BLOGG

3 användare berättar hur Blikk underlättar deras vardag

Här berättar tre av våra användare hur de använder Blikk i vardagen för att minska sin administration, spara tid och öka lönsamheten!

BLOGG

Bästa appen för tidrapportering – här är företagens tips

Chanserna att lyckas med tidredovisningen ökar markant med en bra och lättanvänd mobilapp för tidrapportering.