Release notes
Uppdateringar i BlikkHär kan du se en lista över alla uppdateringar som skett i Blikk Pro, Business och Byrå.
Release Notes – Blikk Pro / Business / Byrå
JANUARI 2024
Version 2.10.8-2.10.15
- Möjlighet att bläddra mellan uppladdade bilder och filer i exempelvis projekt, kundkort och uppgiftstavlor
- Möjlighet att söka på affärsmöjligheter vid kopplande av offert (Blikk Pro och Byrå)
- Möjlighet filtrera på kund i rapporterna TK1, TK2, TK3, TK4, TT2, TA2,TD2, TM2
- Varning i desktop om kvitto- eller registreringsdatum avviker mer än 3 månader från aktuell dag (bakåt eller framåt i tiden)
- Enklare för Byrå-användare att uppgradera Documents-konton till andra Blikk-editioner via Partnerportalen
- Möjlighet att avbryta pågående allmänna riskbedömningar och kundkännedomar (Blikk KYC/AML)
- Ny sektion (Inledning) i allmänna riskbedömningar (Blikk KYC/AML)
- Nytt fritextfält (övriga noteringar) i allmänna riskbedömningar och kundkännedomar (Blikk KYC/AML)
NOVEMBER 2023
Version 2.10.5-2.10.8
- Utbyggnad av API: Möjlighet att söka på telefonnummer bland kontakter
- Möjlighet att välja om löneunderlag ska exporteras i namn- eller anställningsnummerordning
- Möjlighet att exportera allmänna riskbedömningar och kundkännedomar i Blikk Byrå
- Ny leverantör för danska e-signeringar (MitID)
OKTOBER 2023
Version 2.10.2-2.10.5
-
Molnbaserad KYC & AML-lösning (Blikk Byrå och Blikk Byrå Free)
-
I kvittolistan (inkl. partnerportalen) visas nu belopp inkl. moms, moms samt avdragsgill moms
-
Den som initierat en signering får ett mejl när samtliga parter har signerat dokumentet
-
Möjlighet att exportera rapporten TM12 till Excel
-
Ändring vid integration med Fortnox – kopplingen måste nu göras av en användare som är systemadministratör i Fortnox, vilket förhindrar behörighetsproblem
-
Möjlighet att lägga till länkar i anteckningar som görs i mobilappen
AUGUSTI-SEPTEMBER 2023
Version 2.8.4.15-2.10.1
- Utbyggnad av API: Möjlighet att skapa projekt, lägga till projektkommentarer samt hämta kalkyler på projekt
- Datepicker på samlingsprojekt i ekonomifliken
- Möjlighet att skicka e-signeringar till utländska mobilnummer
- Möjlighet att dölja företagsnamn vid e-signering
- E-signeringsvyn är synlig föranvändare med licensen Basic
- Möjlighet att ange löneart istället för lönekod i PAXml-filer (exempelvis Fortnox Lön, Crona Lön, Kontek Lön)
- Möjlighet att söka på byråns namn som slutkund (när man ska lägga till samarbete)
- Fler alternativ i rapporten EXC12: rapporterade artiklar
- Utökade kolumner i rapporten TSK2
- Komplettering i rapporten EXC9: Vem som attesterat kvitton
- Möjlighet att skicka SMS i Blikk Business
- Möjlighet att exportera kvitton i Blikk Easy
MAJ 2023
Version 2.8.4.11-2.8.4.14
- Utökade alternativ i rapporterna EK10 och TM9
-
Utbyggnad av API: Säljansvarig ingår nu i resultatet vid hämtning av projektlistan, möjlighet att filtrera på aktiviteter i tidrapporter, möjlighet att söka på e-post i användarlistor, möjlighet att hämta borttagna användare
APRIL 2023
Version 2.8.4.9-2.8.4.11
-
Leverantörsfakturor i utländsk valuta räknas om till SEK vid import från Visma eEkonomi
-
Utbyggnad av API: Möjlighet att hämta affärsmöjligheter och offerter
MARS 2023
Version 2.8.4.5-2.8.4.8
- Utbyggnad av API: Möjlighet att hämta ledighetsansökningar, faktureringstillfällen och materialrader på projekt
FEBRUARI 2023
Version 2.8.4.4
- Ny kvittomodul i mobilappen
- Anståndslistor (Blikk Byrå)
- Ny rapport: Totalt fakturerat per faktureringsansvarig (EK14)
- Ny rapport: Uppföljning fastprisprojekt – resultat mot budgeterat resultat (EK15)
- Utbyggnad av API
JANUARI 2023
Version 2.8.4
- Uträkningshjälp vid registrering av kvitton i utländsk valuta
- Möjlighet att välja ett förvalt betalsätt vid registrering av kvitton
- Utökade valmöjligheter i rapporteringsprofiler – administratörer kan välja om rapportörer ska se debiteringsgrader och intäkter i tidsregistreringen eller inte
- Möjlighet att filtrera i bevakningslistornas kolumner (Blikk Byrå)
OKTOBER 2022
Version 2.8.3
- Integration med Visma Lön Smart
- Integration med Flex Lön (Classic) och Flex Payroll
- Möjlighet att välja ett förvalt lönesystem
- Möjlighet att ange egna avvikelseperioder
- Fyll endast i lönekoder på poster som använts vid givet urval på export
- Möjlighet att dölja artikelnummer i offerter
- Engelskt språkstöd
- Ny rapport: Totalt fakturerat per kund (EK13)
- Ny kolumn i rapport: Projektkategori i EXC8
- Ny filtrering i rapporter: Projektetikett och Projektkategori i EX13 och EX14
- Möjlighet att rensa bokföringsprojekt
- Avdrag för husarbete framgår tydligare på offerter
APRIL 2022
Version 2.8.2
- Kopiera dag – kopiera en tidigare rapporterad dag till en tom dag.
- Färgindikation när kalkyler per aktivitet eller rapportör överskridits
- Ny rapport: Fakturerbart baserat på planerad tid
- Ny rapport: Täckningsgrad i projekt
- Möjlighet att redigera ledighet som man sedan tidigare attesterat
- Nu syns initialt endast pågående projekt och samlingsprojekt i supersöken (med möjlighet att växla till ’Alla* om man vill hitta något avslutat)
- Smartare datumval i rapporter (tar du ut en rapport dag 1-10 så föreslås föregående månad, dag 11-sista föreslås innevarande månad)
- Avslutade samlingsprojekt har fått sig ett eget filtrerbart statusval
- Nya kolumner i Tidrapporter – översikt: Fakturerad (datum) och Fakturerad av.
- (Byrå/Partner) Välj om välkomstmail ska skickas ut när ny Documents-kund läggs upp
- (Byrå) Sticky header i bevakningslistor – översta raden följer med vid scroll
- (Byrå) Ny rapport: Kunder och dess uppdrag / bevakningslistor
DECEMBER 2021
Version 2.8.1
- Boka upp personalkostnader direkt via API till ekonomisystemet (eller via SIE-fil)
- Möjlighet att bakdatera en användares schablonkostnad
- Nu kan en Basic-rapportör skapa projekt/ÄTA
- Styr själv över projekt- och samlingsprojektnummerserierna
- Ny vy i tidrapporteringen: Lista (med möjlighet att se sina tidrapporter och dess kommentarer i listvy, samt kunna exportera sina egna tider till excel)
- Flexiblare möjligheter att koppla en uppgift till ett projekt, en affärsmöjlighet eller en kontakt
- I Partnerportalen kan en byrå se ej attesterade kvitton samt redigera kvitton även om dagen är attesterad
- Nya rapporter, bland annat en rapport för successiv vinstavräkning
NOVEMBER 2021
Version 2.8
- Projektekonomi: Möjlighet att omgruppera sina artikeltyper till egna kalkylposter
- Projektekonomi: Möjlighet att sätta budget på kalkylposter & versionshantering av budget
- Projektekonomi: Hämta bokförda värden på kalkylposter
- Ny layout på rapportsida
- Ny rapport: Faktureringsöversikt – projekt/kund
- Ny rapport: Kommentarer per fakturaunderlag
SEPTEMBER 2021
Version 2.7.2
- Bevakningslistor/avprickningslistor i Blikk Byrå
JUNI 2021
Version 2.7.1
- Mobilappen: Projektlistan har fått sortering & filter
- Excel-import affärsmöjligheter (Blikk Pro & Blikk Byrå)
- Det går nu att skapa affärsmöjlighet via vårt API (Blikk Pro & Blikk Byrå)
- Olästa aviseringar uppe till höger släcks vid klick
MAJ 2021
Version 2.7
- Ny funktionalitet i Blikk Byrå: Uppdragshantering Ett sätt för byrån att hålla koll på alla tjänster de utför för sina kunder.
- Masskapa verifikat av kvitton (både inköp företagskort och privata utlägg)
- Exportera SIE-och zip-fil för kvitton
- Admin/byrå kan lägga upp företagskort till medarbetare
- Lägga upp utläggskategorier som gäller för inköp inom/utanför EU
- Föreslå samma momssats i fältet avdragsgill moms på representationskategori
- Möjlighet att växla mellan månad, vecka och dagsvy i Resursplaneringen
- Skapa bokningar för hela månader åt gången, med möjlighet att upprepa månadsvis
- Kunna sätta kontospecifik färgsättning och gränsvärden för beläggningsgrad
- Växla mellan Planerade timmar mot schema / Planerade timmar totalt (Medarbetar-vyer)
- Kunna dölja projekt som saknar framtida bokningar (Projekt-vyer)
- Sammanfattande notismail (dagligen eller veckovis)
- Sammanfattning av notiser på Startsidan
- Möjlighet att ange valfri rastlängd i minuter (med de ordinarie rastlängderna som valbara förslag)
- Ny rapport – Uppföljning period
- Urval i Projektlista och Projektrapport lagras
- Koppling mellan Blikk och Accountec
- Ny integration ekonomisystem: Björn Lundén
- Starta e-signering direkt i Partnerportalen
FEBRUARI 2021
Version 2.6.4
- Testdata vid ny signup
- Ombyggd attest: Förbättringar för dig som attestansvarig
- Ombyggd attest: Ny vy för dig som projektledare
- Projektlistan sorteras numera på senast först
- Smarta förslag på klockslag vid tidrapportering
- Matchning av fakturareferenser
- Bättre översikt på skapade fakturaunderlag
- Lättare att hantera misslyckade fakturaunderlag
- Ny rapport: Resultatuppföljning fastprisprojekt
- Enklare att lägga till fler bilagor samt redigera tillagda parter i e-signeringen
JANUARI 2021
Version 2.6.3
- Nya tabeller i projektet under fliken Tid: Resor och traktamente/tillägg samt Maskin/utrustning med möjlighet att se info och redigera det fakturerbara antalet
- Möjlighet att dölja personnummer i den e-signerade versionen av ett dokument
- Justeringar i Avstämningsrapporter
- Vid koppling till Fortnox har man möjlighet vid skapandet av fakturaunderlaget att sätta ett annat fakturadatum än dagens datum (observera att alla rapporter i Blikk fortsatt utgår från när fakturaunderlaget skapades, inte det fakturadatum man anger själv)
- Nu får man ett samlat mail från Partnerportalen om man laddar upp flera dokument samtidigt
- Förhandsgranskning av PDFer och bilder i Partnerportalen för både byrå och slutkund
- Möjlighet att flytta filer mellan mappar i Partnerportalens dokumenthantering
- Debiterbar tid och debiteringsgrader syns inte i tidrapporteringen om man i sin rapporteringsprofil inte kan se/redigera den fakturerbara tiden
- Mer information i projektet på de kvitton som finns registrerade (bland annat förhandsgranskning)
- Anteckningar på kundkortet i mobilen
DECEMBER 2020
Version 2.6.2
- Massredigering av kontakter
- Massredigering av projekt
- Ny säljöversikt under Affärsmöjligheter
- Möjlighet att ange säljbudget per månad och säljare
- Utökade valmöjligheter i Projektrapporten, bla att kunna öppna direkt på skärm eller ladda ner som excel
- Koncernstruktur – kunna ange moder- och dotterbolag på ett företag
- Kunna ange att en person är kontakt på flera företag
- Möjlighet att importera användare via excelfil
- Kunna lägga till uppgifter från uppgiftsmallar i uppgiftstavlor
- Fler filtreringar i projektlistan
- Kunna växla mellan att se kundfakturor och fakturaunderlag inne i projektet
- Filuppladdning av större filer (upp till 300MB) i Partnerportalen
OKTOBER 2020
Version 2.6.1
- Automatisk kvitto-tolkning av belopp, moms, datum och kategori
- Automatisk tidrapportering vid stängd dag (för de som tex enbart ska rapportera avvikelser från schema)
- Favorit-markering av projekt för snabbare tidrapportering och bättre översikt
- Snabbare listor av projekt och samlingsprojekt
- Bättre förslag vid tidrapportering (bla favoriter, senaste projekt, och förslag från planering)
- Lättare bläddra mellan dagar och veckor i mobila tidrapporteringen
- Kunna registrera kvitto/utlägg för medarbetare (för administratörer och attestansvariga)
- Valbart med summerings-sida i projektrapporten, samt möjlighet till sidbrytning per huvudgruppering.
- Export av affärsmöjligheter till Excel
- Valbart att visa pris ink. eller ex moms i offerter
- Summering av arbetad tid per kund och projekt i månadsvyn
- Skicka välkomstmail till flera användare samtidigt
- Spårbarhet på artiklar, vem har lagt till och när
- Knapp för att rensa alla uppgifter om en resa i tidrapporteringen
- Hantera mallar i partnerportalens dokumentcenter
- Visa vilka användare hos kunden som har åtkomst till delade mappar i dokumentcenter
- Mail-notiser till medarbetare vid tillbakaskickat kvitto från attest
- Notis till attestansvarig vid ledighetsansökan
- Snabbare laddning av uppgifter i mobilen
SEPTEMBER 2020
Version 2.6
- Ny inloggningsmetod valbar: BankID
- Månadsvy i tidrapporteringen
- Styra vad som går att rapportera i olika rapporteringsprofiler
- Två nya versioner av Blikk: Easy och Documents
- Meddelandefunktion och dokumentdelning mellan byrå och slutkund
- Förbättringar och fler notiser i Partnerportalen
- Möjlighet att tidrapportera för längre period
- E-signering även i Business
- Möjlighet att köpa till Resursplanering (ledighet och sjukanmälan) i Easy och Business
- Olika engagemang beroende på session i webbläsaren
- Möjlighet att testa olika versioner under trial-period
- Som byrå kunna få sina kunders licenser på samlingsfaktura
JUNI 2020
Version 2.5
- Schema – möjlighet att reglera startdatum och kommande schema
- Flerveckorsschema
- Säsongsschema
- Utökad info om man pilar ner projekt
- Sammanställning överst i Samlingsprojekt samt förbättringar på tidsfliken
- Alla projekt syns i gantt-vyn (även fristående)
- Kunna gruppera projektlistan på kund, projektledare, samlingsprojekt, mfl
- Analys av ekonomi vad gäller löpande tidrapporter i analysverktyget
- Kunna gruppera arbetad och debiterbar tid på år, månad, vecka och dag i analysverktyget
- Resursplaneringen ur Beta
- Kunna planera timmar per dag eller timmar för hela perioden
- Två nya ekonomiska rapporter för att kunna göra bokslut och periodavstämningar
- En omfattade projektrapport där man väljer innehåll och grupperingar själv
MAJ 2020
Version 2.4
- Namnbyte: Order byter namn till Projekt
- Namnbyte: Projekt byter namn till Samlingsprojekt
- Namnbyte: Upparbetat byter namn till Att fakturera
- Uppgiftstavlor flyttar ut från Samlingsprojekt och in som en undermeny till Uppgifter
- Uppgiftstavlor går att koppla till Projekt eller ha helt fristående
- Möjlighet att flytta uppgifter till andra tavlor (och i förlängningen till andra projekt)
- Permanent kollapsad sidomeny
- Möjlighet att se bokförda fakturor från eEkonomi inne på projektet
APRIL 2020
Version 2.3.2
- Ny layout på orderlista och projektlista
- Kunna välja prissättning när en order skapas från offert eller affärsmöjlighet
- Justeringar i sidomeny på mindre skärmstorlekar
- Avrundningsregler för fakturerbar tid
- Ny vy för Ledighet & sjukanmälan
- Ny modul för e-signeringar
- Prognos-linje i Tidsfliken på Order
- Summarad på Artikelfliken på Order
- Utökat rapporterna EK3 och EK7 med etikett-filter, orderväljare och möjlighet att ladda ner som excel
- Filtrera order- och projektdeltagare på användareetikett
- Förbättrad artikelhantering vid tidrapportering i desktop och mobil
- Särskilja systembehörighet i Partnerportal från Byrå-kontot
- Visar resursplaneringen i appen under menyn Uppgifter
- Döljer avslutade ordrar i Resursplaneringen
- Utökade värden i order-export
- Kunna ta bort de artikelrader man själv lagt dit på ordern
- Ändra medarbetare på en befintlig bokning i Resursplaneringen
- Filtrering på prissättning i analysverktyget
- Kunna skapa kundfaktura från ordern direkt
- Visa projektnamn i tidrapporteringen
- Knapp för att ta sig tillbaka till ordern från fakturaunderlaget för att kunna göra justeringar
MARS 2020
Version 2.3.1
- Automatiskt skapa bokföringsprojekt i samband med ny order
- Alla dropdowns med multival får en välj alla/ingen-funktion
- Information om vad en medarbetare är inplanerad på vid hover i resursplaneringen
- Kunna klicka upp order direkt i resursplaneringen
- Kalender på startsida med dagens planering och uppgifter
- Gemensamma vyer i resursplaneringen
- Filtrering samt prissättning i order-export
- Möjlighet att lägga till fler administratörer i partnerkonto
- Hantera Maskin/utrustning i fastpris
- Mer info i detaljerat löneunderlag
- Orderlistan behåller sin sida när man öppnar och stänger en order
- Basic-licensen kan klicka på kund i order och få kontaktinformation
- Filtrering på Ansvarig säljare i orderlista
- Om man angett rabatt på ordern visas redigeringsfältet rabattsats på fakturaunderlaget
- Inträffade fastpris-betaltillfällen syns vid markering i Endast ordrar klara för fakturering
- Order- samt Ekonomi-flik på kontaktkort i Blikk Business
- Kopieringsfunktion ett kort i uppgiftstavla
- Mejlnotiser vid ledighetsansökan
- Möjlighet att inaktivera flera typer av objekt i systemet
FEBRUARI 2020
Version 2.3
- Resursplanering / Planering – BETA För att kunna se modulen Planering måste en administratör på ditt företag gå in under Inställningar/Företagsinställningar och bocka i modulen Resursplanering. Här kan du även aktivera Ledighetsansökan och Sjukanmälan.
- Ledighetsansökan & Sjukanmälan – BETA
- Mobilapp på engelska
- Noteringsfält och etiketter på användare
- Redigera/dölj urval på prissättning per deltagare och aktivitet
- Snabbåtkomst för att ladda ner kvitto-underlag
- Nytt diagram inne på fliken Tid – ackumulerade värden
- Etiketter, bokföringsprojekt, resultatenhet samt skapat-datum i Order-export
- Totalsumma under fastpris-betaltillfällen
- Kortansvarig i vyn Hantera kort
- Fakturatext på orderbekräftelse
- Flytta överförd leverantörsfaktura till annan order
- Åtkomst för supporten förlängd till 1 vecka
- Projekt- och resultatenhetkonterad PaXml-fil – BETA
DECEMBER 2019
Version 2.2.1
- Utökad sammanställning i desktop/mobil över vad som är rapporterat
- Filter i Upparbetat – endast visa klarmarkerade ordrar
- Markera alla fakturaunderlag samtidigt för arkivering
- Sökbara aktiviteter i tidrapporteringen
- Bransch på kontaktkort
- Förtydligande kring påbörjad rapportering av dag
- Snabbsök tillgänglig i hela systemet
- Ny analys: Interntid
- Förhandsvisning av leverantörsfakturor i PDF
- Excelexport över rapporterade artiklar på order/projekt
- Rapport/excelexport över fördelning av tid och tidskoder
- Rapport över Upparbetad tid per kund
- Ekonomiska rapporter- Belopp fakturaunderlag & Summering fakturerad tid/artiklar
NOVEMBER 2019
Version 2.2
- Fliken Tid har fått nytt utseende
- Ytterligare möjligheter att kalkylera tid – månads/veckovis, på aktivitet och på deltagare
- Orderbekräftelse (kan skrivas ut av orderansvarig, ansvarig säljare, projektledare och administratör)
- Nya rapporter för upparbetat, upp- och nedskrivning
- Rapporter för användare: anhöriglista och inställningsexport
- Fler filtreringsmöjligheter i Upparbetat
- Syns vilka användare som arbetar i med fakturering för att undvika dubbletter
- Möjlighet att attestera direkt från Upparbetat
- Ny layout vid skapande av fakturaunderlag
- Större valfrihet kring gruppering och layout för rader i underlaget
- När man ska skapa ett fakturaunderlag visas samma inställningar förvalda som senaste underlaget som skapades mot kunden
- Utökad kontaktsök
- Ny hantering av kundnummer
- Kund läggs upp i ekonomisystem vid sparande om den fått ett kundnummer
- Ny analys för frånvaro
- Kolumn för Inget datum flyttad längst till vänster för ökad tydlighet
- Töm-funktion på tillägg
- Min profil – framgår vilken licens och behörighet användaren har
OKTOBER 2019
Version 2.1.1
- Möjlighet att ändra ordernummer på redan skapad order
- Kunna lägga till order mot flera kunder samtidigt
- Få förslag när man ska skapa bokföringsprojekt direkt från ordern
- Möjlighet att ta ut rapport för företagskort på ett specifikt kort
SEPTEMBER 2019
Version 2.1
- Nytt smidigare formulär när man skapar ny order
- Prissättningsalternativ vid löpande fakturering: Timpris per deltagare och aktivitet
- Prissättningsalternativ vid fastpris: Återkommande betaltillfällen
- Möjlighet sätta olika artikelnummer på fastpris-rader
- Tidbank – total logg över samtliga händelser per medarbetare
- Avtalsmodul med e-signering
- E-signering på filer på Kontakt, Affärsmöjlighet, Order
- Förändrad hantering av Uppgifter, visas från startdatum
- Fråga vid ny kund om man vill skapa affärsmöjlighet eller order
- Kunna sätta varningsgränser på order i antal timmar och totalfakturering
- Projekt- och resultatenhetskonterad lönefil för Visma Lön
- Ny Business Intelligence-analys över arbetade och fakturerbara timmar per medarbetare, kund, order, osv
- CRM-anpassningar med Ekonomi och Tid på kundkortet
- Kunna stänga en löneperiod när man tar ut lönefil, varnar användare om att kontakta löneadministratör vid ändringar
- Starta/stoppa klocka på order, uppgift och interntid
- Visuella förändringar i Partnerportalen – kunna ange åtkomst till kund för byråmedarbetare, ändra fakturauppgifter/mottagare
- Mer info in dropdown för kontaktväljare
- Klickbara telefonnummer och epost i kontaktlistor
- Excelexport av leverantörsfakturor och maskintid
- Kunna se sin egen tid på Order (fliken Tid syns för alla orderdeltagare, filtrerat på sin egen tid)
- Kunna visa projekten i listform
- Förhandsvisning av kvitto i PDF-format vid registrering
- Inställning för att automatiskt föreslå kundnamn som prefix på ordernamn
JUNI 2019
Version 2.0.1
- Uppgiftsmodul i mobilen
- TB och TG på offerten
- Försättsblad och bilagor på offert
- Möjlighet att rapportera tid till 00:00
- Visar inte överföringsdatumet utan leverantörsfakturans fakturadatum inne på ordern och på fakturaunderlaget
- Kundens referensmärkning kommer med till Fakturainformation i Fortnox om fakturaunderlaget bara gäller en order
- Nu finns möjlighet för kund att kunna rensa sitt konto på all information (inte inställningar)
- Filtrera på projektkategori i Projektöversikt
- Sökfunktion för Nyheter och rutiner
- Swipe i projekttavlan i mobilen
- Möjlighet att se offerter i mobilen
- Kontaktpersoner på företag i mobilen
MAJ 2019
Version 2.0
- Beta-taggar är nu borta från modulerna Startsida, Uppgifter, Affärsmöjligheter och Projekt
- Nya funktioner i appen: Nyheter, Uppgifter, Säljtavla och Projekt
- Man kan nu skicka offert till kund direkt från Blikk
- Möjlighet att kräva e-signering på offert (med BankID)
- Kundportal där slutkund och säljare kan kommunicera kring offerten
- Ny layout gällande licenser, användare, konto och betalning under Administrera
- Uppdaterad hantering av import från Fortnox och Visma eEkonomi
APRIL 2019
Version 1.2.2
- Upp- och nedskrivning av tid i fakturaunderlaget
- Kopiera order (även möjlighet att ta med artiklar, deltagare och filer)
- Möjlighet att på ordernivå begränsa vilka tidsartiklar och aktiviteter som man ska kunna rapportera på
- Rapport för alla tidrapporter med möjlighet att filtrera och se resultatet direkt på skärm
- En vy för Medarbetare (under Kontakter) med telefonnummer och mailadress
- Etiketter på Kontakt, Order, Projekt och Affärsmöjlighet möjliggör ytterligare filtreringsmöjligheter
- Separera Order och ÄTA inne på Projekt, samt välj om ni ska jobba med ÄTA-hantering i ert konto
- Kalkylerad kostnad och intäkt samt kalkylerade timmar kommer med från Offert till Order
- Möjlighet att behörighetsstyra modulen Affärsmöjligheter
- Valbart bokföringskonto per företagskort
- Kunna ange att det ska vara tvingande med kommentar på Order
- Även kunna ange att det ska vara tvingande med intern kommentar på Interntid och Frånvaro
MARS 2019
Version 1.2.1
- Utökad excelexport för tidrapporter
- Fritextrader på order
- Utökad deltagarväljare på order
- Utökade textfält på offert
- Utökade textfält på order
- Ny flik: Tid på projekt
- Utökad sortering på Alla uppgifter
- Estimat samt summerat estimat på uppgifter i tavla
- Kunna klarmarkera alla kort i en lista
- Sökfunktion i Uppgiftstavlan
- Möjlighet att ta ut epostadresser på alla kontakter
- Rättning av flertalet mindre buggar
FEBRUARI 2019
Version 1.2
- Startsida i BETA
- Uppgifter i BETA
- Affärsmöjligheter i BETA
- Anteckningsfunktionen för order finns nu i mobilen
- Kvitton visas på fliken ekonomi, och man kan även lägga påslag på kvitton i kvittoregistreringen
- Justering i den visuella statistiken på fliken Tid
- Visar nu orderdeltagare på Orderutskrift
- Kan lägga en levfaktura mot en avslutad order
- Byt texten Kontant/ospecificerat kort till Privat utlägg
- Nya orderrapporter
- Lägg till nummer på dropdown för resultatenhet
- Möjlighet att redigera orderdeltagare i mobilen
- Spara & stäng-knapp på order
JANUARI 2019
Version 1.1
- Från och med nu kommer leveranser som versioner med ett eget versionsnummer
- Nu finns anteckningsfält inne på order (i desktop)
- Man kan nu på en tidkod sätta en förklaring så den anställde i tidrapporteringen kan se när koden ska användas
- Nu finns möjlighet att välja vad tidkoden ska heta vid vidarefakturering
- Man kan välja vilken momssats som ska föreslås vid registrering av kvitton på olika utläggskategorier
- I vyn där du väljer vilken order som leverantörsfakturan ska kopplas till ser du nu bokföringsprojektsnummer
- Tid rapporterad mot fastprisorder syns nu som debiterbar i tabellen i attestvyn
- Förändring i Branschen Ekonomi, som nu heter Byråpartner och per automatik ger Partnerportalen
MAJ 2018
Version 1.0
- Första release