Säg hej till vår nya stjärna på användarstöd – Nina Gebing. Varmt välkommen Nina, vi hoppas att du kommer trivas hos oss på Blikk!
Kan du berätta lite mer om dig själv?
– Jag är en otålig, vetgirig, städgalen medelålderstant som vägrar låta mossa växa på mig. Mitt motto är att lära mig något nytt varje dag, även om det bara gäller hur man kammar mattfransarna på bästa sätt.
Vad har du gjort innan du kom till Blikk?
– Det är troligtvis lättare att nämna sådant jag inte gjort. Under 90-talet utbildade jag mig till Florist i Norrköping och arbetade sedan på Forssells blommor här i Piteå. Fem år senare gick flytten till vår huvudstad där jag jobbade på en blomsteraffär som var Kunglig Hovleverantör. Några år senare ville jag rädda världen och planerade att vidareutbilda mig till Socionom, men istället hamnade jag på Pripps bryggerier som Innesäljare. Trots att jag varken dricker öl eller kolsyrat gick det bra att sälja ändå.
Detta blev startpunkten för en karriär inom kundtjänst och support, då jag sedermera började arbeta med support inom den medicintekniska branschen, bland annat med radioaktiva läkemedel inom cancerdiagnostik. 2019 gick flyttlasset ännu mer söderut till Vellinge i Skåne där jag jobbade som Provtagare av slumpmässiga drogtester. Förra sommaren bestämde jag mig att det var dags att flytta hem till Piteå efter 26 år söderut, så här är jag nu. Samma person men med fler rynkor och gråare hår.
Vilka är dina förväntningar inför att jobba på Blikk?
– Eftersom jag älskar kundservice och support tror jag att detta kommer passa mig bra. Jag ser även fram emot att få lära mig mer om IT-branschen. Sen känns det riktigt roligt att få jobba i ett mindre företag, istället för stora amerikanska, där idéer kan bollas mellan alla möjliga kollegor och man inte behöver be om lov för att få prata med cheferna.
Vill du vara med på Blikks resa?
Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill ansluta till vårt team. Spana in våra lediga tjänster – kanske finns det något som passar just dig!